اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در اسلامشهر

اسلامشهر(پانا) - فرماندار اسلامشهر خواستار مشارکت و همراهی کلیه ادارات و دستگاههای اجرایی جهت اجرای موفق طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در شهرستان شد.

کد مطلب: ۹۱۹۱۰۳
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در اسلامشهر

مسعود مرسلپور در جلسه هماهنگی اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون شهرستان اسلامشهر اظهار داشت: باید اطلاع رسانی گسترده ای در خصوص اجرای این طرح صورت بگیرد تا با مشارکت مردم و شناسائی افراد مبتلا به فشار خون بالا روند درمانی آنان آغاز شود.

او با اشاره به مبتلا بودن بیست و سه درصد افراد بالای سی سال به فشار خون بالا گفت: متاسفانه این بیماری که به سکته های قلبی و مغزی و ... منجر می شود علائم خاصی ندارد و نزدیک چهل درصد افراد مبتلا به فشار خون بالا از بیماری خون اطلاعی ندارند.

فرماندار اسلامشهر با بیان اینکه طبق اعلام پزشکان متاسفانه فشار خون بالا به سنین پایین تر نیز رسیده، افزود:عواملی از قبیل استرس، وراثت، کم تحرکی و تغذیه چهار عامل اصلی فشار خون شناخته شده اند و همچنین فشار خون بالا بیشتر در مردان شیوع داشته ولیکن امروزه در بین زنان نیز مشاهده می شود.

مرسلپور با اشاره به آغاز اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در سطح شهرستان از بیست و هفتم اردیبهشت ماه جاری ادامه داد: کلیه ادارات شهرستان اسلامشهر، مکلف به مشارکت دهی کارکنان خود در اجرای این طرح هستند.

مرسلپوربا بیان اینکه خانه‌های سلامت شهری و روستایی طرح کنترل فشار خون را اجرا می کنند، تصریح کرد: شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، نسبت به استقرار واحدهای سیار در مراکز شهرها با هماهنگی شهرداریها و همچنین در روستاها با هماهنگی بخشداریها اقدام خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار