طرح تولید محتوای دیجیتال نمک در ارومیه عملیاتی می‌شود

ارومیه(پانا)-سرپرست جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی گفت: طرح تولید محتوای دیجیتال نمک برای اجرا در سال جاری به ستاد احیای دریاچه ارومیه ارائه شده است که در صورت تایید عملیاتی خواهد شد.

کد مطلب: ۹۱۳۷۸۷
لینک کوتاه کپی شد
طرح تولید محتوای دیجیتال نمک در ارومیه عملیاتی می‌شود

امین رستم زاده امروز در حاشیه نمایشگاه عملکرد فرهنگی و اجتماعی ستاد احیای دریاچه ارومیه تصریح کرد: جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی در بحث احیای دریاچه ارومیه با استفاده از معاونت‌های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی و با طرح‌های ترویجی، فرهنگی، آموزشی و پژوهشی درصدد احیای دریاچه ارومیه است.

وی جهاد دانشگاهی را به عنوان یک نهاد علمی و پژوهشی، بر طرف کننده حلقه مغفول میان پژوهش و نیازها و مشکلات جامعه خواند و ادامه داد: در راستای احیای دریاچه ارومیه از جمله طرح‌هایی که در سال گذشته عملیاتی شد توسعه کشت گیاهان دارویی کم آب‌بر در حوضه آبریز دریاچه است.

سرپرست جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی بیان کرد: در این طرح گیاهان اسطوخودوس، گل محمدی، مریم گلی و مرزنجوش و آویشن غربی به عنوان گیاهان کم آب‌بر شناسایی و به صورت نمونه طرح در ارومیه، سلماس و نقده در چند مرحله شناسایی، آموزش، مشاوره، تامین نشاء، آماده سازی زمین، کاشت، برداشت و آموزش فرآوری اولیه محصول عملیاتی شد.

وی خرید تضمینی محصولات، بازاریابی و فروش را از دیگر مراحل طرح عنوان کرد و افزود: امسال نیز توسعه کشت گیاهان دارویی کم آب‌بر همزمان با ظرفیت سازی معیشت‌های جایگزین در فاز جدید و در ادامه طرح‌های سال گذشته انجام می‌شود.

رستم زاده به مباحث فرهنگی طرح‌های جهاد دانشگاهی اشاره کرد و ادامه داد: برای نتیجه بخش شدن طرح‌ها توجه به مباحث فرهنگی حائز اهمیت است و در این راستا تمامی طرح‌های جهاد دانشگاهی پیوست فرهنگی دارد و صبر مدیریتی از دیگر نیازهای اصلی طرح‌های حوضه آبریز دریاچه ارومیه به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر باید پرآبی دریاچه ارومیه در بحث گردشگری مورد توجه قرار گیرد و از این ظرفیت ایجاد شده به بهترین نحو استفاده شود.

سرپرست جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی گفت: طرح تولید محتوای دیجیتال نمک برای اجرا در سال جاری به ستاد احیای دریاچه ارومیه ارائه شده است که در صورت تایید عملیاتی خواهد شد.

وی افزود: سال گذشته جشنواره تولید محتوای دیجیتال دریاچه ارومیه برگزار شد که 12 ایده منتخب در این جشنواره موفق شدند با بازاریابی به مرحله عملیاتی برسند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار