مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد:
سهم ۸۵ درصدی جادههای مازندران در حمل و نقل و جابجایی کالا و مسافر
ساری (پانا) - مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با اشاره به اینکه باید متدهای حمل نقل در شهرهای استان با توجه میزان و حجم تردد گسترش دهیم، از سهم ۸۵ درصدی حمل و نقل و جابجایی کالا و مسافر در جاده های مازندران خبر داد.
سید محمد نظری با اشاره به اینکه خطوط ریلی و هوایی سهم ناچیزی در حمل و نقل و جابجایی کالا مسافر دارند، گفت: «۳ درصد سهم حوزه هوایی است و ۱۰ درصد از حمل و نقل بار و کالا توسط خطوط ریلی و راه آهن صورت میگیرد.»
به گفته او آمارها حاکی از آن است در مازندران سه و نیم برابر سایر استان ها تردد جریان دارد و این موضوع به این معنی است که باید برای این استان ایجاد ظرفیت شود که یکی از راههای آن ساخت آزادراه است.
مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با اعلام اینکه بخش اعظم تملک در پروژه آزادراه ساری به قائمشهر انجام شده است، ادامه داد: «از ابتدای قائم شهر به ساری محدوده باغ کرمانی که متصل به محور ساری به کیاسر است عملیات آزادسازی و در مجموع تا این لحظه بیش از ۷۵ درصد در این مسیر عملیات بازگشایی صورت گرفته است و در ۲۵ درصد باقی مانده در بحث پرداخت مشکلی وجود ندارد.»
نظری با بیان اینکه در مسیر آمل به بابل مطالعه تقاطع غیرهمسطح آمل به فریدونکنار و در محدوده غرب استان ورودی تنکابن به سمت رامسر سه تقاطع غیرهمسطح در حال انجام است، گفت: «با اتمام این پروژهها و مطالعات بسیاری از نقاط گلوگاهی و ترافیکی در ایام تعطیلات مشکلات شان حل می گردد استان مازندران از حجم انبوهی از تردد برخوردار است که با توجه عملکرد ملی استان مازندران در این بخش انتظار میرود اعتبارات ملی به این استان تعلق گیرد.»
مدیرکل راه و شهرسازی یادآورشد: «آزادراه قائم شهر به آمل پروژه بعدی است که ارزیابی زیستمحیطی صورت گرفته است و با اجرای فرآیندهای زیستمحیطی و تصویب این مهم تملک و بازگشایی این پروژه اجرا میشود. پیش بینی میشود خطوط راه آهن هم در این محور عملیاتی شود که با توجه به حجم ترافیک میتواند اقدامی مناسیب کاربردی در کاهش ترافیک باشد.»
او خاطرنشان کرد: «آن دست از پروژههایی که فاقد متقاضی بودند یا عضو موثر نداشتند دولت تعیین تکلیف نمود مانند پروژه مسکن مهر سارویه میارکلا که تمام افراد میتوانند برای خرید مسکن ثبت نام کنند و محدودیتی که در گذشته برای خرید مسکن وجود داشته است، اکنون وجود ندارد.»
مدیرکل راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به اینکه محور ساری خزرآباد و پل فرحآباد که حلقه ارتباطی با بندر فریدونکنار و امیرآباد محسوب میشود از پیشرفت فیزیکی هفتاد درصدی برخوردار است، گفت: «درصدد آن هستیم که در دهه فجر امسال این پروژه ی مهم را مورد بهرهبرداری قرار دهیم.»
او در ادامه با بیان این نکته که عملیات اجرایی تعریض بهسازی چهار خطه کردن محور بابل به شیرگاه از دیگر برنامه های مهم است، افزود: «با توجه مشکلاتی که در زمان پیک ترافیک در این محور صورت میگیرد و با پیگیریهایی که انجام دادیم پروژه در مرحله مناقصه قرار دارد که انشاالله در ماه آینده پیمانکار این پروژه مشخص خواهد شد.»
نظری گفت: «محور خطیرکوه به سمنان از دیگر پروژههای مهم است که طبق برنامه سعی مان بر این است ۶ کیلومتر باقی مانده را تا پایان سال عملیاتی و تکمیل نماییم تا بدین طریق ارتباط کاربردی بین مازندران سمنان برقرار گردد.»
سید محمد نظری همچنین با اشاره به اینکه در حوزه ساخت پروژه های مناسبی در حال اجرا و عملیاتی شدن است، گفت: «طبق برنامه زمان بندی شده پیمانکاران روند پروژه ها گام به گام به مرحله اجرا و بهره برداری می رسد و در بخش مطالعاتی هم مطالعه چندین تقاطع در دستور کار قرار دارد که برای مازندران یک فرصت میباشد که به همین منظورکمربندی ورودی شهر ساری که حلقه اتصال کمربندی جنوبی و شرقی می باشد مطالعاتش طی یک ماه آینده تکمیل می گردد و به پیمانکار مربوطه جهت اجرا ابلاغ میشود.»
او در پایان گفت: «در محور ساری بسمت نکا جهت دسترسی آسان تر به فرودگاه دشت ناز مطالعه تقاطع غیرهمسطح روبروی هتل بادله در دستور کار قرار دارد که تا پایان ماه مطالعه این طرح هم نهایی می گردد و در مرحله اجرا و کلنگ زنی قرار میگیرد.»
ارسال دیدگاه