آیین تکریم و معارفه مدیر کل دفتر انتشارات و فن‌آوری آموزشی برگزار شد؛

مدیرکل دفتر انتشارات و فن‌آوری آموزشی: سازمان پژوهش یکی از اثرگذارترین بخش‌ها در نظام تعلیم و تربیت کشور است

تهران (پانا) - مراسم تکریم محمد ناصری مدیرسابق دفتر انتشارات و فن‌آوری آموزشی و نیز معارفه مسعود فیاضی مدیرکل جدید این دفتر در سالن اجتماعات سازمان با حضور ریاست‌،  معاونان، مدیران و کارشناسان  برگزار شد.

کد مطلب: ۹۱۳۱۴۰
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل دفتر انتشارات و فن‌آوری آموزشی: سازمان پژوهش یکی از اثرگذارترین بخش‌ها در نظام تعلیم و تربیت کشور است

به گزارش روابط عمومی و اموربین‌الملل سازمان پژوهش، در آغاز این مراسم ناصری ایام هفته معلم و آستانه ورود به ماه مبارک رمضان را تبریک گفت و یادآورشد: «گزارش عملکرد ۱۰ ساله دفتر انتشارات و فن‌آوری آموزشی در آخرین شماره "مجله سالنامه" برای مطالعه همکاران تدوین و منتشر شده است.»

ناصری هم مدرسه‌ای (مدرسه مفید) و هم دانشگاهی بودن (دانشگاه تهران) با فیاضی را یک توفیق الهی دانست و گفت: «امیدوار است این پیشینه مشترک هویتی، اسباب قرابت نگرشی و منشاء خیر و برکات بیشتر برای نظام تعلیم و تربیت کشور، پاسداشت و حفظ خدمات ۸۰ ساله تا به امروز دفتر و تحقق اهداف ذاتی سازمان باشد.»

او در ادامه صحبت‌هایش به اهمیت کار کردی دفتر انتشارات و فن‌آوری آموزشی و حضور اثربخش اساتید بزرگوار و صاحب‌نظر عرصه علم و هنر اشاره و تأکید کرد: «نباید یادمان برود محتوا مجلات ما برای مخاطبانمان در سراسر کشور تدوین می شود و باید حفظ و برقراری عدالت آموزشی همیشه سرمشق و الگویمان در تولید محتوا باشد.»

در پایان ناصری از همه همکاران سازمان طلب بخشش و حلالیت کرد و بابت خطاهای سهوی احتمالی در طی ۱۰ سال مدیریت خود عذرخواهی کرد.

در ادامه فیاضی مدیرکل جدید دفتر انتشارات و فن‌آوری آموزشی در این نشست ضمن شکرگزاری از فرصت حضور در جمع فرهیخته، صمیمی و کاردان سازمان پژوهش گفت: «این سازمان یکی از اثرگذارترین بخش‌ها در نظام تعلیم و تربیت کشور است و برعکس مجموعه‌های دانشگاهی این سازمان مخاطب‌محور است و مسئولیت رشد و ارتقاء دانش‌آموزان کشور را به سمت تعالی و بالندگی دارد.»

او گفت: «کلیدواژه اهداف و عملکرد سازمان پژوهش اثربخشی است و تدبیر مؤثر درطی این مسیر به منظور شکل‌گیری هویت فطری و جمعی دانش‌آموزان به‌عنوان اصلی ترین و با اهمیت‌ترین مخاطبان ما، تعیین‌کننده خواهد بود.»

فیاضی تأکید کرد: «ما هیچ‌گاه نباید به وضع موجود راضی باشیم و به آن بسنده کنیم. ما مخاطب محوریم پس باید شرایط به روند و در حال تغییر مخاطبمان را درک کنیم و بتوانیم برای آینده وی، نیازها و سلائق و دغدغه‌ها و شرایط چند سال بعد او، مسیر درستی را ترسیم کنیم. دانش‌آموزان اگر مهارت‌های زیادی هم نداشته باشند ولی داده‌ها و محصولات جامعه بشری را به‌خوبی می‌شناسند و در مقام مقایسه به قضاوت ما خواهند نشست.»

او در پایان گفت: «امیدوار است به لطف خدا و یاری همکاران دفتر گام‌های مؤثری را در جهت تحقق اهداف و نقشه عمل تحولی سازمان بردارند.»

ذوعلم رئیس سازمان نیز در این نشست تاکید کرد : «ان‌شاءالله این نشست و برخاست‌ها و معارفه‌ها به کیفیت کار ما در سازمان بیافزاید و بتوانیم بدون از دست دادن هیچ داشته‌ای در این مسیر جدید نداشته‌هایمان را هم به‌دست آوریم.»

معاون وزیر گفت: «این جایگزینی‌ها در سازمان براساس رایزنی‌های اساسی و اندیشه‌‌ورزی‌هایی بوده است که البته به جهت اختلاف رأی صاحب‌نظران این عرصه، جمع‌بندی نهایی بسیار دشوار می‌شود و به همین دلیل همواره موضوع انتصابات از پیچیدگی‌های مدیریتی این سازمان است.»

حجت‌السلام ذوعلم در ادامه گفت: «به جهت پیشینه هویتی مشترک آقای ناصری و جناب فیاضی و افق مشترک نگاهشان به مسائل تعلیم و تربیت و اهداف و منش اخلاقی و نگرش‌های نزدیک هر دو بزرگوار که از یک سرچشمه نوشیده‌اند، قطعاً سازمان از برکات این تدبیر بهره‌مند خواهد شد و دفتر انتشارات و فن‌آوری آموزشی ضمن حفظ بنیان‌های قدیم کارکردی خود، رشد و ارتقاء بهنگامی را همراه با تغییرات و پیشرفت‌های علم نوین و بکارگیری نیروهای جوان پیش رو دارد. همچنین وی اشاره کرد: مدیریت حجت‌الاسلام بهشتی نیز در تولید مجلات رشد به جهت تعاملات بسیار ایشان با جوانان، در اثرگذاری و اعتبار کاری و تدوین محتوای مجلات متمم و مکمل تعیین کننده ای خواهد بود .»

ذوعلم همچنین در تشریح وظایف ذاتی سازمان و دفتر انتشارات به لزوم بستر سازی برای شکل‌گیری هویت مدرسه‌ای اشاره کرد و گفت: «اگر مدرسه‌ای خود هویتی مستقل و اثرگذار نداشته باشد در شکل‌گیری هویت فطری دانش‌آموزانش هیچ نقشی نخواهد داشت. فقط مدرسه هویت‌دار می‌تواند هویت‌بخش باشد.»

او گفت: «در اسناد تحولی ما، تربیت به هویت گره خورده است . تکثر هویت‌های خانوادگی، قومی، منطقه‌ای، ملی دانش‌آموزان را، به‌جای تهدید، باید به شکل یک فرصت دید و کمک کرد تا همه آن هویت‌های اعتباری در ذیل هویت نظری الهی توحیدی ناب به فرزندان ما یک هویت واقعی، حقیقی و ناب بدهد. باید در مسیر تعلیم و تربیت در اذهان دانش‌آموزان این را نهادینه کنیم که آنها فراتر از این من‌ها و منیت‌های اعتباری، یک هویت توحیدی معنوی دارند که نیاز به توجه ویژه و تلاش و آگاهی مستمر آنها دارد.»

رییس سازمان در ادامه این بحث افزود: «تکوین و تعالی هویت باعث می‌شود؛ نظریه هویتی ما به بن بست نظری نرسد و ما در فراتر از جامعه اسلامی و در شکلی جهان شمول به وحدت و آرامش برسیم و این تنها در شکل‌گیری این نگاه عمیق توحیدی در اذهان و دل‌ها؛ میسر خواهد بود.»

او تاکید کرد: «توجه به پویایی و فعال کردن کتابخانه‌های مدارس نیز باید مورد توجه مدیران این مجموعه قرارگیرد و ایمان داشته باشیم که سایبر و فضای مجازی و سایر مواد آموزشی هیچ گاه نقش کتاب را به سبب ماهیت ذاتی دانش و تعلق خاطر انسان به ورق و کتاب و قلم را ایفا نمی‌کنند.»

ذوعلم در پایان ضمن تبریک پیشاپیش فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت: «امیدوار است این ماه برای جامعه جهانی و کشورعزیزمان، ماهی پر از برکت باشد و الطاف الهی آن شامل همه ما شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار