آیا واقعا تلگرام کاربردی‌ترین پیام‌رسان دنیاست؟

تهران (پانا) ـ پیام‌رسان‌ها و فضای‌مجازی باعث شده حجم وسیعی از شخصی‌ترین اطلاعات ما در آنها وجود داشته باشد، اطلاعاتی که خودمان برای دیگران ارسال می‌کنیم یا برای اشتراک‌گذاشتن با دوستان و نزدیکان‌مان در آنها قرار می‌دهیم.

کد مطلب: ۹۱۲۶۰۶
لینک کوتاه کپی شد
آیا واقعا تلگرام کاربردی‌ترین پیام‌رسان دنیاست؟

به گزارش روزنامه شهروند، به‌همین دلیل همه ما به‌دنبال امن‌ترین آنها می‌گردیم؛ امن‌ترینی که از اطلاعات ما محافظت کند و مطمئن باشیم آنها را در اختیار دیگری قرار نمی‌دهد. البته که با توجه به حضور هکرها شاید این اتفاق ناممکن باشد، از یک‌طرف شرکت‌های پیام‌رسان‌ها مداوم تکرار می‌کنند که سرورهای‌شان قابل هک‌کردن نیستند و طرف دیگر هکرها موفقیت خود را با ارایه اطلاعات شخصی کاربران شرکت‌هایی مثل فیس‌بوک و گوگل که اطلاعات کاربران‌شان را در سرورهای‌شان نگه می‌دارند، نشان داده‌اند. شرکت‌ها هم برای محافظت از خود در برابر هکرها شروع به ارایه فناوری گزینه‌های رمزگذاری‌شده کرده‌‌اند.

برنامه‌های پیام‌رسان متنوعی وجود دارند که در سراسر جهان کاربر دارند. البته که در میان همه آنها واتس‌اپ یکی از پرمصرف‌هاست و فیس‌بوک مسنجر در غرب و ایالت‌متحده آمریکا بیش از هر جای دیگری استفاده می‌شود، اما پیام‌رسان‌های بهتری وجود دارند که به‌هر دلیلی فعلا تعداد کاربران‌شان از این دو کمتر است. البته به‌عنوان مثال وی‌چت چهارمین پیام‌رسان پر‌طرفدار جهان است، اما بیشتر در چین از آن استفاده می‌شود. البته وی‌چت به کاربرانش در چین بیش از دیگر کاربران دنیا امکانات می‌دهد و بسیاری از قابلیت‌های وی‌چت در سایر دنیا قابل استفاده نیستند، به‌نظر می‌رسد وی‌چت باید بداند یکی از دلایلی که تعداد کاربرانش در دنیا را کم می‌کند، همین موضوع است. در هرحال این جنگی است بین پیام‌رسان‌های مطرح دنیا، آنها از انواع تبلیغات و کمپین‌ها برای بیشترشدن کاربران‌شان استفاده می‌کنند. اما از میان تمام پیام‌رسان‌ها، امن‌ترین پیام‌رسان‌های ‌سال ٢٠١٨ را به شما معرفی می‌کنیم. اینها تضمین کرده‌اند از اطلاعات و داده‌های شما محافظت می‌کنند و تا به امروز هم موفق بوده‌اند.

این‌که آیا ما این پیام‌رسان را دوست داریم یا نه، بحث دیگری است، اما این پیام‌رسان در برابر تمام پیام‌رسان‌های دیگر یکی از معدود پیام‌رسان‌هایی است که هرگز اطلاعات کاربران را پردازش نمی‌کند و در برابر تمام خطرات امنیتی و ردیابی، اطلاعات کاربرانش را حفظ می‌کند.

سیگنال افتخار می‌کند محصولی ارایه داده است که به کاربرانش اطمینان می‌دهد امنیت آنها حفظ می‌شود. سیگنال برای برقراری ارتباط اول هویت کاربران را برای‌تان تایید می‌کند، تا اطمینان حاصل شود شما با فرد درستی ارتباط برقرار می‌کنید.
شما می‌توانید با سیگنال پیام‌های رمزگذاری‌شده رایگان در سراسر دنیا ایجاد کنید، گروه‌های رمزگذاری‌شده ایجاد کنید و فایل‌ها و پیوست‌های‌تان را ارسال کنید، تا از آنها در برابر هکرها محافظت کنید.

تلگرام در همان سال‌های آغاز کارش، شروع به ارایه کیفیت و قابلیت‌های کیفی در نرم‌افزارش کرد. تلگرام ادعا می‌کند که تمام داده‌های فرستاده شده از طریق کاربرانش رمزگذاری می‌شوند و به‌همین دلیل امکان لو رفتن آنها را تقریبا غیرممکن می‌کند. تلگرام همچنین گزینه سکرت چت را در اختیار کاربرانش گذاشته است که اگر شما بیش از این می‌‌خواهید امن باشید، از آن استفاده کنید. البته که برخی هم معتقدند تلگرام انقدرها هم امن نیست، اما تاکنون توانسته کارنامه خوبی از خود ارایه دهد و البته علاوه بر آن قابلیت‌های جذابی که ارایه می‌دهد، آدم را وسوسه به استفاده می‌کند، قابلیت‌هایی که در نرم‌افزارهای دیگر به صورت یکجا نیستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار