استاندار قزوین ؛

قوانین جدید ،مانع از برنامه ریزی برای صادرات شده است

قزوین (پانا) - استاندار قزوین گفت: مقررات صادرات کشور ناپایدار و غیراصولی بوده و متاسفانه وضع قوانین جدید جلوی برنامه ریزی های صادرکنندگان را گرفته است.

کد مطلب: ۹۱۲۳۵۹
لینک کوتاه کپی شد
قوانین جدید ،مانع از برنامه ریزی برای صادرات شده است

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری قزوین ،عبدالمحمد زاهدی در نخستین جلسه کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان در سال 98 که با حضور حمیدرضا مودودی رئیس سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد، افزود: با توجه به شرایط غیرعادی کشور متاسفانه همچنان می خواهیم با شرایط عادی گذشته کشور را اداره کنیم که این مساله غیر ممکن است.

وی با بیان اینکه ما نیز همانند آرایش جنگی دشمن در حوزه اقتصادی نیازمند موضع گیری های لازم هستیم، خاطرنشان کرد: بر اساس آمارهای موجود بیشتر کالاهای کشور در حالی به کشورهای همسایه صادرات می شود که واردات ما در حوزه ماشین آلات از اروپا بوده و این مساله به هیچ عنوان قابل قبول نیست.
به گفته استاندار قزوین، عمل نکردن به موقع به تعهدات، پایین آمدن کیفیت کالاها و وجود مقررات دست و پاگیر باعث شده که روز به روز میزان صادرات به کشورهای همسایه به ویژه اقلیم کردستان عراق کاهش یابد.
زاهدی به فعالیت اتحادیه صادرکنندگان استان قزوین اشاره کرد و افزود: تا زمانی که صادرات به طور کامل به عنوان یک حرفه تخصصی در کشور نهادینه نشود برخی از صادر کنندگان غیر حرفه‌ای بازار را خراب می‌کنند.
استاندارد قزوین مشکلات موجود در حوزه ارزش افزوده را موضوعی مهم دانست و گفت: موضوع ارزش افزوده کلاف سردرگمی برای تولید کنندگان شده به گونه ای که نمی توانند برای آینده خود برنامه ریزی کنند .
وی ادامه داد: سایر کشورها مالیات بر ارزش افزوده را از کالاهای نهایی دریافت می‌کنند و مالیات بر ارزش افزوده کالاهای داخلی آنها در فروشگاه پرداخت می شود.
زاهدی ادامه داد: اگر چه ارزش افزوده برای شفاف‌سازی مالیاتی در کشور تعیین شده است اما راه‌های دیگری برای شفاف سازی و کنترل پولشویی وجود دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت کشورهای همسایه و استفاده از ظرفیت های صادراتی استان، خاطرنشان کرد : با توجه به فرصتهای ایجاد شده در برخی از کشورهای همسایه از جمله عراق و سوریه برای بازسازی خرابی های ناشی از جنگ باید در اسرع وقت وارد این کارزار شده و از رقبای خود پیشی بگیریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار