آیین افتتاحیه پروژه آب شیرین بخش فرون آباد در پاکدشت برگزار شد

پاکدشت (پانا) - آیین افتتاحیه پروژه آب شیرین شهر فرون آباد با حضور فرماندار شهرستان پاکدشت برگزار شد.

کد مطلب: ۹۱۱۱۸۵
لینک کوتاه کپی شد
آیین افتتاحیه پروژه آب شیرین بخش فرون آباد در پاکدشت برگزار شد

آیین افتتاحیه پروژه آب شیرین شهر فرون آباد از سد ماملو با حضور هادی تمهیدی فرماندار شهرستان پاکدشت، محمدقمی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین حسن لزومی امام جمعه شهرستان، محمد رضا بختیاری مدیر عامل آبفای استان تهران، مهدی قمی معاون عمرانی فرمانداری، حسین شیرازی معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری، بخشداران شهرستان، شهرداران شهرستان، محمد اسدی ریاست و اعضا شورای اسلامی شهر، روسای ادارات، خانواده محترم شهدا، مردم شریف شهرستان و شهر فرون آباد در سالن شهدای شهر فرون آباد برگزار شد.

مدیرعامل آبفای استان تهران در این مراسم گفت: با افتتاح این پروژه به طول ۴ هزار متر از محل خط آبرسانی اصلی شهر تهران تا شهر فرون آباد، ۲۵ هزار نفر از جمعیت این منطقه از نعمت آب شیرین سطحی برخوردار شدند.

محمدرضا بختیاری افزود: این پروژه آبرسانی با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال اجرا شد و مردم فرون آباد که پیش از این از آب لب شور زیرزمینی استفاده می کردند برای اولین بار امروز از آب سطحی بهره مند شدند و طعم شیرین آب را حس خواهند کرد.

50درصد آبی که مردم در فرون آباد استفاده می کنند از سد ماملو خواهد بود. پس از اینکه مودول دوم تصفیه خانه هفتم سد ماملو را راه اندازی کنیم روستاهای شهر فرون آباد هم از آب ماملو برخوردار خواهند شد.

مدیرعامل آبفای استان تهران وضعیت آب در سدهای استان را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: امسال به یمن بارندگی های کشوری از میانگین سالانه بالاتر بودیم و در تهران سدها مدیریت شد و به دلیل مطالعات میدانی توسط آب منطقه ای و ذخیره برف، سدها را پر نکردند تا سیلاب ها کنترل شود. تا پایان اردیبهشت ماه تمام مخازن سدها در استان تهران پر خواهد شد.

او در پایان از ادغام آب و فاضلاب شهری و روستایی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: وزارت نیرو به دستور وزیر طرح ادغام آب و فاضلاب شهری و روستایی را در دستور کار قرار داده است و پس از آن یک آب و فاضلاب خواهیم داشت که خدمت رسانی به کلیه شهرها و روستاها را انجام می دهد.

شایان ذکر است که پس از پایان این مراسم، آئین کلنگ زنی احداث مهدیه بزرگ شهر فرون آباد نیز با حضور مسئولان شهرستان پاکدشت برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار