یوسفیان ملا، عضو کمیسیون بودجه مجلس:‌ برخورد مستمر با سودجویان شرط کاهش تنش ارزی است

تهران (پانا) - عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه، باید برخوردهای مستمر با دلالان انجام شود، می‌گوید در غیر این صورت این امر مانع ایجاد آرامش در تمامی بازارها و حتی بازار ارز می‌شود.

کد مطلب: ۹۱۰۵۲۰
لینک کوتاه کپی شد
یوسفیان ملا، عضو کمیسیون بودجه مجلس:‌ برخورد مستمر با سودجویان شرط کاهش تنش ارزی است

به گزارش پژوهشکده پولی و بانکی، عزت‌الله یوسفیان‌ملا با تاکید بر اینکه برخوردهای قضایی در برخورد با دلالی باید ادامه‌دار باشد، گفت: بهانه برخی افراد برای گران‌فروشی نوسان‌های ارزی بوده است که این نیز باید با برخوردهای مستمر از بین برود زیرا همین رویه مانع ایجاد آرامش در بازارها و حتی بازار ارز می‌شود.

وی با بیان اینکه عامل اصلی تنش قیمتی در بازار اقلام اساسی مردم دستکاری در روند منطقی اقتصاد است، گفت: وقتی در عرضه و تقاضا تغییری صورت نگرفته است عامل گرانی دلالی و رفتارهای سودجویانه خواهد بود.

یوسفیان‌ملا با بیان اینکه دولت در تنش‌های قیمتی اخیر نقشی نداشته است، تصریح کرد: متاسفانه استفاده‌نکردن به موقع از ظرفیت دستگاه‌های نظارتی و غیره سودجویی‌ها را به حد نهایی خود رساند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه خط موازی حمایت‌های دولت از تولیدکننده و مصرف‌کننده دستگاه‌های نظارتی و تعزیراتی هستند، افزود: در موضوع گوشت دیده شد که کمبود عرضه‌ای وجود نداشت اما عده‌ای با دستکاری بازار و القا نابسامانی توانستند سودهای کلان به جیب بزنند که این موضوع در خصوص ارز نیز صحت دارد.

یوسفیان‌ملا همچنین با اشاره به تحریم سپاه از سوی آمریکا، گفت: دستگاه‌های دست‌اندرکار در بحث برنامه‌ریزی باید چنین اتفاق‌هایی را پیش‌بینی کنند و از تاثیر‌گذاری حداقلی این موضوع‌ها بر اقتصاد نیز جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: خوشبختانه تحریم سپاه نیز نتوانست تاثیری بر روند مبادلات ارزی و غیره داشته باشد از این رو این تحریم نیز به توفیقی نرسید.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در وضع فعلی که هر روز گرانی دامن یکی از محصولات مورد نیاز مردم را می‌گیرد دولت باید با تقویت نظارت‌ها از کوچک‌شدن سفره مردم جلوگیری کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار