معاون وزیر آموزش و پرورش:

«مدرسه مطلوب» کانون جهت دهی تربیتی در جامعه است

ارومیه (پانا)- معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه «مدرسه مطلوب» کانون جهت دهی تربیتی در جامعه است؛ گفت: برای تحقق مدرسه زندگی باید صدها گام برداریم که مهمترین آن تغییر نگرش به جایگاه مدرسه در جامعه است.

کد مطلب: ۹۱۰۱۷۰
لینک کوتاه کپی شد
«مدرسه مطلوب» کانون جهت دهی تربیتی در جامعه است

نشست علمی تخصصی مدرسه صالح (مدرسه زندگی) با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی صبح امروز در محل سالن فرهنگ ناحیه یک ارومیه برگزار شد.

حجت‌الاسلام علی ذوعلم، رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در این نشست که مسئولان آموزش و پرروش استان و مدیران مدارس شهرستان ارومیه نیز حضور داشتند؛ اظهار داشت: اظهار نظام تعلیم و تربیت ایران اسلامی در یک بستر بومی و اسلامی رشد یافته است.

وی با بیان اینکه مدرسه صالح یک آرمان و هدف در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است؛ افزود: مدرسه صالح مدرسه ای است که زنده و با نشاط باشد و دانش آموز را برای زندگی حال و آینده آماده کند.

حجت‌الاسلام ذوعلم ادامه داد: پیشرفت جامعه در گرو هم افزایی همه اجزای آن است و هر جامعه دارای یک روح، فطرت و توانمندی ویژه است.

این مقام مسئول گفت: اسلام یک دین فردی نیست بلکه یک هویت جمعی دارد؛ نگاه اجتماعی به مسائل در دین اسلام بسیار قوی است.

وی با بیان اینکه روح همبستگی عمیق در جامعه، شکوفایی اجتماعی را در پی دارد؛ افزود: مهمترین نهاد جامعه، نهاد تعلیم و تربیت است لذا اساسا از نگاه اسلام، نیاز ما به نهاد مدرسه نیاز همیشگی بشریت است.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: مسئولان آموزش و پرورش نقش سیاست گذاری حمایتی در نظام تعلیم و تربیت دارند و مدرسه محل تحقق تربیت است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی اضافه کرد: تربیت یک امری واقعی و فرایندی تعاملی است که در مدرسه تحقق می یابد لذا مدرسه محوری در اولویت وزارت آموزش و پرورش قرار دارد.

این مقام مسئول تعقل و تفکر، ایمان، کار و عمل، علم و خلاقیت را ویژگی های مدرسه شایسته دانست و گفت: مدرسه مطلوب کانون جهت دهی تربیتی در جامعه است.

حجت‌الاسلام ذوعلم خاطر نشان کرد: برای تحقق مدرسه زندگی باید صدها گام برداریم که مهمترین آن تغییر نگرش به جایگاه مدرسه در جامعه است.

وی تاکید کرد: در بحث مدرسه محوری نباید شتابزده عمل کنیم؛ باید با تدبیر، شورای جمعی و زمان بندی مدون مسیر را ریل گذاری کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش، تدوین برنامه ویژه توانمندی سازی مدارس استان آذربایجان غربی در راستای مدرسه محوری امری کلیدی عنوان کرد.

در پایان این نشست، حجت‌الاسلام ذوعلم معاون وزیر آموزش و پرورش و محمدی مدیرکل اموزش و پرورش استان، در یک جلسه پرسش و پاسخ، به پرسش های مدیران و اساتید در خصوص جوانب مختلف موضوع پاسخ دادند.

گفتنی است جشنواره مدرسة صالح با هدف آشنایی با مبانی مدرسه صالح، آشنایی با ویژگی های مدرسه صالح، آشنایی با مسائل و مشکلات پیش رو در تحقق مدرسه صالح، آشنایی با پیش نیازها و بسترهای لازم برای تحقق مدرسه صالح و آشنایی با فرصتها و دستاوردهای مدرسه صالح در محورهای مقاله نویسی؛ داستان کوتاه؛ خاطره نویسی؛ ایده پردازی وپیام کوتاه تربیتی و با مشارکت آموزگاران، دبیران، هنرآموزان، مشاوران، مدیران و معاونان؛ دانشجو معلمان و دانش آموزان دوره دوم متوسطه از آذرماه 97 در استان برگزار شده است.

در این جشنواره از بین 742 اثر ارسالی به دبیرخانه این جشنواره در گروه بررسی محتوای آموزشی و پرورشی اداره کل از صاحبان 5 اثر برتر شرکت کننده در این جشنواره که از سوی داوران حائز عنوان اثر برتر بودند، تقدیر به عمل آمد.

همچنین معاون وزیر آموزش و پرورش با حضور در هنرستان پژوهش ناحیه دو ارومیه ضمن بازدید از نمایشگاه هفته مشاغل این هنرستان با هنرآموزان این هنرستان گفتگو کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار