اجرای طرح ملی حامی (خواهر خواندگی مدارس) در مدارس نیشابور

نیشابور ( پانا ) - طرح ملی حامی (خواهر خواندگی) مدارس در نیشابور با امضای پیمان‌نامه بین مدارس این شهرستان آغاز شد.

کد مطلب: ۹۰۷۹۶۹
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح ملی حامی (خواهر خواندگی مدارس) در مدارس نیشابور

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش نیشابور گفت: اجرای ساحت های شش گانه تعلیم و تربیت در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و به خصوص توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و سند چشم انداز ۱۴۰۴ و نیز سیاست ها و راهبردهای وزارت آموزش و پرورش می طلبد که فعالیت ها و برنامه های آموزش و پرورش را از آموزش صرف به تربیت و آموزش متنوع و همه جانبه نگر گسترش داد.

حسین مهرآبادی، مدارس را فضایی مناسب با شرایط ویژه جهت نهادینه کردن ارزش ها، عدالت جویی، حفظ آداب و رسوم، و توجه به فعالیت های چند بعدی عنوان نمود.

مدیر آموزش و پرورش، امید بخشی، تقویت خود باوری و اعتماد به نفس در دانش آموزان را مهم و اساسی دانست و افزایش ارتباطات و تعاملات فرهنگی دوسویه را بین دانش آموزان یک تمرین و ایفای نقش برای آینده ای روشن مفید خواند.

وی اجرای طرح حامی (خواهر خواندگی) بین مدارس را طرحی مهم جهت افزایش مشارکت ها، نوع دوستی، ارتباط ، همدلی و توجه نیازهای دانش آموزان معرفی نمود و افزود: در این طرح که با همکاری حوزه امور بانوان آموزش و پدورش اجرا می شود، هر دو مدرسه با امضاء پیمان نامه به همکاری در زمینه های مختلف همچون آموزشی، کیفیت بخشی پرورشی و تربیتی، حمایت های مالی، تعاون و مشارکت پذیری، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، علمی و... می پردازند.

در این مراسم به صورت نمادین پیمان نامه های طرح حامی بین مدارس غیر انتفاعی رویش با دبیرستان مخدره مرآتی و همچنین غیر انتفاعی کوشا با دبیرستان حجه الاسلامی و نیز آموزشگاه شاهدقدسیان با دبیرستان حاج تقی نجفی و شاهد آل یاسین با دبستان ناهید نخودی منعقد شد.

درمجموع ۲۴ مدرسه در شهرستان نیشابور به عنوان مدارس مبدا ومقصد تحت پوشش طرح ملی حامی قرار گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار