مربی تیم ملی شنا: در آستانه مسابقات کسب سهمیه المپیک بلاتکلیف هستیم

حضرتی: شانس‌های اصلی تیم ملی ایران از نظر روحی آسیب دیده‌اند

تهران (پانا) - خشایار حضرتی، مربی تیم شنای ایران از بلاتکلیفی این رشته ورزشی در حساس‌ترین روزها خبر می‌دهد. ملی‌پوشان ایران باید اوایل اردیبهشت عازم مسابقات کسب سهمیه المپیک شوند اما استخر آزادی که اصلی‌ترین استخر تمرینی تیم ملی شناست، از آنها گرفته شده است.

کد مطلب: ۹۰۷۸۶۲
لینک کوتاه کپی شد
مربی تیم ملی شنا: در آستانه مسابقات کسب سهمیه المپیک بلاتکلیف هستیم

بعد از پایان تعطیلات نوروز وقتی شناگران تیم ملی ایران به استخر مجموعه آزادی آمدند تا تمرینات خود را از سر بگیرند با تابلوی بسته بودن در استخر به دلیل تعمیرات مواجه شدند که البته در فاصله کمی مشخص شد که مسئولان مجموعه ورزشی آزادی تصمیم گرفتند استخر آزادی را از فدراسیون شنا بگیرند و آن را به فدراسیون غریق نجات بدهند، تصمیمی که خانواده شنا را در شوک فرو برد.

این اتفاق با واکنش‌های زیادی روبه‌رو شد تا اینکه پای وزارت ورزش و جوانان هم به این موضوع باز شد و در جلسه‌ای که با مسئولان فدراسیون شنا، وزارت ورزش و مجموعه آزادی برگزار شد قرار بر این شد که ملی‌پوشان شنای ایران به استخر آزادی برگردند تا آماده اعزام به مالزی برای حضور در نخستین مسابقه کسب سهمیه المپیک شوند. سوم اردیبهشت تیم ملی شنا راهی شرق قاره کهن خواهد شد تا اولین تلاش خود را برای کسب بلیت توکیو انجام دهد.

خشایار حضرتی، مربی تیم شنای ایران، در گفت‌و‌گو با خبرنگار پانا درباره آخرین وضع ملی‌پوشان شنای ایران در آستانه اعزام به مسابقات کسب سهمیه المپیک توکیو گفت: وضع خیلی خوبی را در اردوی تیم ملی شاهد نیستیم، برخی ملی‌پوشان در اردوها حضور ندارند و تمرینات نصف و نیمه برگزار می‌شود. متاسفانه پس از واگذاری استخر آزادی تمرینات به صورت نامنظم در استخر 9 دی برگزار می‌شود که البته این استخر هم برای ملی‌پوشان واترپلو است و از طرفی رفت‌وآمد آن برای ملی‌پوشان شنا سخت است.

وی در مورد وضع استخر آزادی عنوان کرد: در حالی که چند روز دیگر عازم مسابقات کسب سهمیه المپیک هستیم، خودمان هم بلاتکلیف هستیم. البته فکر می‌کنم در نهایت امروز یا فردا وضع نهایی شود. ما روز سوم اردیبهشت به نخستین مسابقه کسب سهمیه المپیک می‌رویم و اواخر خرداد هم مسابقه دیگری پیش رو داریم. با توجه به این زمان‌بندی، نامنظم شدن اردوها تنها به ضرر ماست.

مربی تیم ملی شنای ایران افزود: متاسفانه با این اتفاق آسیب زیادی به بازیکنان تیم ملی وارد شد، آنها از نظر بدنی در وضع خوبی بودند و حتی دو ملی‌پوش ما شانس کسب سهمیه داشتند اما از نظر روحی آسیب زیادی به ملی‌پوشان وارد شده است. در ابتدای فصل مسابقات کسب سهمیه قرار داریم که متأسفانه با مشکل استخر مواجه شدیم. ما می‌توانستیم در این مسابقه وضع را بررسی و ایراد ملی پوشان را بگیریم و در مسابقه دوم برای سهمیه تلاش کنیم اما متاسفانه با این اتفاق تمام برنامه‌های ما بر هم خورد.

حضرتی ادامه داد: متاسفانه وضع رشته‌های آبی در ایران خیلی خوب نیست. در دیگر کشورها سه رشته شنا، شیرجه و واترپلو به صورت مجزا امکانات دارند و به ملی‌پوشان آنها رسیدگی می‌شود اما در ایران این سه رشته زیر نظر یک فدراسیون قرار دارند و همین موضوع باعث می‌شود خیلی از امکانات ما نصف شود؛ چگونه ممکن است یک استخر برای سه رشته در نظر بگیرند؟

وی در پایان گفت: شما در نظر بگیرید استخر ۹ دی بیشتر برای تمرینات تیم ملی واترپلو است. استخر آزادی دارای مدرسه واترپلو، شنا و شیرجه است و بسیاری از واترپلوئیست‌های بزرگسالان در رده نوجوانان و جوانان در این استخر تمرین کرده‌اند. ضمن اینکه تیم ملی نوجوانان واترپلو هم اردیبهشت امسال عازم مسابقات آسیایی است و نمی‌دانم با این وضع چطور به این مسابقات می‌روند و اصلاً تمرینی دارند یا خیر.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار