گرد همایی رابطان ادبی مراکز اداره کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان

خبرگزاری پانا: اولین گردهم آیی رابطان ادبی مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حوزه‌ی دزفول در کانون شماره یک شهرستان شوشتر برگزار شد.

کد مطلب: ۹۰۴۹۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، اولین جلسه‌ی رابطین ادبی مراکز کانون در شهرستان های دزفول، شوشتر، شوش، گتوند و اندیمشک در سال 92، با حضور زهره تقوی اهرمی مسئول مرکز آفرینش های ادبی، پروین وفایی کارشناس فرهنگی و رابطین ادبی مراکز این حوزه در کانون شماره یک شوشتر اجرا شد.
پروین وفایی کارشناس فرهنگی اداره کل کانون خوزستان در ابتدای این گردهم آیی با تأکید بر جایگاه فعالیت های ادبی، خاطرنشان کرد: فعالیت‌های ادبی و فرهنگی، مانند دو حلقه‌ی یک زنجیرند که جدا شدنی نیستند.
وی همچنین در ادامه پیرامون اهمیت رابط ادبی در مراکز کانون گفت: رابطین ادبی می‌توانند با تلفیق فعالیت‌های ادبی و فرهنگی، مانع از آسیب رسیدن به برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی خود شوند.
در ادامه این گردهم آیی مسئول مرکز آفرینش های ادبی کانون استان نیز از خلاقیت در طرح‌های ادبی سخن گفت و ویژگی‌های یک طرح خلاق را برشمرد.
تقوی اهرمی با تأکید بر این موضوع که رابطین ادبی می‌بایست از طرح‌ها و تجربه‌های دربرگیرنده‌ی تفکر "واگرا" استفاده نمایند افزود: جهت رسیدن به خلاقیت در کلاس‌های ادبی، مربیان باید فضایی سرشار از آزادی و امنیت را در کلاس فراهم و حاکم کنند و از طرح‌های مقایسه‌ای پرهیز نمایند.
در این برنامه همچنین رابطین ادبی، از تجربه‌ها و طرح‌های ادبی خود سخن گفتند و آن‌ها را از نقطه‌نظر خلاقیت مورد بررسی قرار دادند.
در پایان این گردهم آیی، مقرر شد رابطین ادبی حوزه‌ی دزفول، گزارش‌های مربوط به کلاس‌های ادبی خود را به صورت شش ماهه و یا فصلی تهیه و به دفتر آفرینش‌های ادبی استان ارائه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار