پاکستان و آمریکا بر ادامه همکاری‌ها درباره افغانستان توافق کردند

تهران (پانا) -  وزیران امور خارجه پاکستان و آمریکا در یک گفت وگوی تلفنی بر ادامه همکاری دو کشور برای پیشبرد روند صلح در افغانستان توافق کردند.

کد مطلب: ۹۰۴۸۷۹
لینک کوتاه کپی شد
پاکستان و آمریکا بر ادامه همکاری‌ها درباره افغانستان توافق کردند

به گزارش ایرنا به نقل از بیانیه وزارت امورخارجه پاکستان، 'شاه محمود قریشی' و 'مایک پمپئو' در این رایزنی تلفنی درخصوص روابط دوجانبه اسلام آباد-واشنگتن، اوضاع افغانستان، روابط اسلام آباد و دهلی‌نو و همچنین اوضاع امنیتی منطقه بحث و تبادل‌نظر کردند.
در این بیانیه آمده است: وزیران امور خارجه پاکستان و آمریکا تاکید کردند که تنش‌زدایی در منطقه جنوب آسیا گامی مهم در مسیر پایداری صلح و ثبات است.
قریشی با قدردانی از نقش واشنگتن درخصوص تنش‌زدایی میان پاکستان و هند، روابط اسلام آباد با واشنگتن برای صلح و ثبات منطقه‌ای مهم دانست.
وی همچنین همتای آمریکایی خود را در جریان اقدام‌های پاکستان برای اجرای برنامه اقدام ملی (طرحی که دولت اسلام آباد برای مبارزه با عناصر تروریستی و سازمان‌های ممنوعه در کشور تهیه کرده است) قرار داد.
شاه محمود قریشی از آمریکا خواست تا نقش خود را برای کمک به ازسرگیری مذاکرات میان پاکستان و هند با هدف حل تمامی مسائل میان دو کشور، ایفا کند.
وزارت امور خارجه پاکستان افزود: قریشی و پمپئو درخصوص سفر آتی زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان به پاکستان که قرار است فردا انجام شود، نیز گفت وگو کردند.
وزیر امور خارجه پاکستان تاکید کرد: دولت این کشور گفت وگوها میان تمام گروه‌های افغانی را بخش مهمی از روند صلح در این کشور می‌داند.
عمران‌خان، نخست وزیر پاکستان هفته گذشته طی گفت وگو با روزنامه‌نگاران این کشور گفته بود که دولت فعلی افغانستان مانعی در مسیر رسیدن به صلح است و ایجاد یک دولت موقت می‌تواند بن بست صلح را بشکند.
با این حال وزارت امور خارجه پاکستان گفت که برخی رسانه‌ها سخنان عمران‌خان را اشتباه تعبیر کرده است در حالی که وی درخصوص برگزاری انتخابات در پاکستان زیر نظر دولت موقت سخن گفته بود.
این اظهارات واکنش دولت کابل را برانگیخت. افغانستان در اعتراض به سخنان اخیر عمران‌خان، سفیر این کشور در اسلام آباد را به کابل فراخواند.
نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان که قرار است به اسلام آباد سفر کند، نیز مواضع عمران خان را مغایر با مشارکت سازنده اسلام آباد در مسیر پیشبرد روند صلح افغانستان دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار