فرمانده سپاه کربلای مازندران:

۷۵۲ روستای متأثر از سیل مازندران نیاز به رسیدگی و حمایت دارد

ساری (پانا) - فرمانده سپاه کربلای مازندران اعلام کرد که به دلیل رانش زمین در حال حاضر ۷۵۲ رپستای استان نیاز به رسیدگی و حمایت دارد.

کد مطلب: ۹۰۴۵۵۸
لینک کوتاه کپی شد
۷۵۲ روستای متأثر از سیل مازندران نیاز به رسیدگی و حمایت دارد

سردار محمدحسین بابایی در نشست خبری با اصحاب رسانه مازندران با موضوع اقدامات سپاه و بسیج در امدادرسانی به مناطق سیل‌زده، بخش اعظم اقدامات مربوط به سپاه و بسیج برشمرد و با انتقاد از اینکه این واقفعیت در ساختار دولت دیده نمی‌شود، گفت: «از نظر سپاه کربلای مازندران امروز مرحله اول شامل امداد و نجات و تثبیت در مناطق سیل‌زده و برف‌زده استان به پایان رسیده است و آماده مرحله دوم می‌شویم.»

او‌ نخستین اقدام سپاه و بسیج در آغاز سیل اخیر به ویژه در اطراف رودخانه تجن و رودخانه تلار سیمرغ را نجات جان افراد و سپس تخلیه آب و باز کردن دهانه‌ی پل‌های مسدود شده و وبراه‌ها و در گام سوم که هشت روز طول کشید، لایروبی خانه‌های مردم از گل و لای و لجن و لایروبی اماکن عمومی و بازگشایی جاده‌ها اعلام کرد.

بابایی تأکید کرد که بازگشایی جاده‌ها کماکان به دلیل رانش ادامه دارد.

فرمانده سپاه کربلای مازندران در شرح آمار اقدامات سپاه و بسیج از ۲۷ اسفند تا صبح روز گذشته دهم فروردین‌ماه با همت پنج هزار و ۶۹۴ نفر در قالب اردوهای جهادی گفت: «در مجموع ۱۲ شهرستان، ۹ شهر و ۱۷۱ روستا دچار سیل و برف شدند و از آنجایی که رانش زمین بعد از سیل آغاز شد، در حال حاضر ۷۵۲ روستا نیاز به رسیدگی دارد.»

او با اشاره به اعلام بنیاد مسکن، از آسیب ۶ هزار و ۳۴۱ منزل مسکونی در سیل اخیر خبر داد که ۶۵۰ واحد تخریبی است و پنج هزار و ۶۹۱ واحد نیاز به تعمیر دارد.

به گفته سردار بابایی بخش زیادی از این منازل آسیب‌دیده مربوط به قشر بی‌بضاعت است که ساخت مسکن برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی علاوه بر ساخت مسکن برای ۷۴۶ مددجوی کمیته امداد با کمک سپاه انجام می‌شود.

بابایی همچنین به تخریب ۶۰ دهنه پل اصلی و فرعی، ۱۳۸۰ کیلومتر جاده، ۸۸.۴ باغ و زمین کشاورزی و ۸۹ هزار تلفات دام و طیور و چهار هزار و ۱۶ کندوی عسل اشاره کرد.

او اعلام کرد که تا به الان ۱۷۰۰ مسکن و ۴۳ مسجد، حسینیه و مدرسه لایروبی شد.

فرمانده سپاه کربلای مازندران گفت: «از روز پنجم، سپاه استان‌های اردبیل، گیلان، سمنان، زنجان و تهران معین استان مازندران شدند.»

بابایی با تأکید بر اینکه سپاه بابت اقداماتش هیچ پولی مطالبه و دریافت نکرده است، برآورد ریالی از عملیات مهندسی انجام شده را ۸ میلیارد و ۶۷۱ میلیون ریال اعلام کرد.

او ضمن اشاره به اینکه اقدام سپاه به بازگشایی جاده و انفجار ریل در استان گلستان قانونی بوده گفت: «ما نهادی هستیم که اگر نیازی برای انقلاب به وجود آید، آتش به اختیار بدون معطلی آن‌چه را که باید، انجام می‌دهد و چقدر خوب است که مسئولان قدرشناس باشند و از این ظرفیت استفاده بهینه کنند. سپاه و بسیج به هیچ جناحی وابسته نیست.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار