مراسم روز جهانی ساعت زمین در پیاده راه رشت برگزار شد

رشت (پانا) - مراسم روز جهانی ساعت زمین شامگاه شنبه با حضور پرشور شهروندان در پیاده راه فرهنگی کلانشهر رشت برگزار شد.

کد مطلب: ۹۰۴۵۱۳
لینک کوتاه کپی شد
مراسم روز جهانی ساعت زمین در پیاده راه رشت برگزار شد

در برگزاری مراسم ساعت زمین در پیاده راه فرهنگی رشت، ساختمان ساعت شهرداری و سایر ساختمان های بافت مرکزی این کلانشهر شامل ساختمان پست، میراث فرهنگی، سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی، چهار راه گلسار، میادین ولیعصر، مصلی و گاز از ساعت 30: 20 تا 30: 21 خاموش شد.
مدیر محیط زیست و ستاد توسعه پایدار شهرداری رشت شامگاه شنبه درباره برگزاری مراسم روز جهانی ساعت زمین در پیاده راه فرهنگی گفتند: صرفه جویی انرژی و ادامه حیات زمین از اهداف برگزاری این مراسم در سراسر دنیاست.
طیبه بینا با بیان شعار امسال مراسم روز جهانی ساعت زمین با عنوان تغییر شیوه زندگی با کاهش مصرف و استفاده مجدد، افزود: برای کاهش مصرف انرژی باید کاهش مصرف پلاستیک، افزایش پیاده روی، استفاده از منابع غذایی پایدار و غیره مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به نقش آموزش و ضرورت توجه به این مهم در بخش های مختلف از جمله کاهش مصرف انرژی خاطر نشان کرد: برای کاهش مصرف انرژی آموزش و فرهنگ سازی در بین شهروندان بایستی مورد توجه قرار گیرد.
ساعت زمین رویداد جهانی سازماندهی شده توسط صندوق جهانی طبیعت و با هدف آگاهی و فرهنگی سازی درباره تغییران آب و هوایی و نیاز به مصرف صحیح انرژی در جهان انجام می شود.
در این روز خانواده ها و کسب و کار با خاموش کردن چراغ ها و سایر دستگاه های الکتریکی غیرضروری خود به مدت یک ساعت آن را یادآوری می کنند و آرمان نخست این اقدام اینست که آگاهی درباره تغییرات آب و هوایی و نیاز به مصرف محتاطانه انرژی در جهان ابقا شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار