سخنگوی ستاد مدیریت بحران تاکید کرد: رسانه ملی و خبرگزاری‌های رسمی مرجع رسمی اطلاع رسانی درباره سیل محسوب می شوند

تهران (پانا) - معاون و سخنگوی ستاد مدیریت بحران کشور گفت مردم به شایعات درباره وقوع سیل به هیچ وجه توجه نداشته باشند.

کد مطلب: ۹۰۴۲۱۹
لینک کوتاه کپی شد
سخنگوی ستاد مدیریت بحران تاکید کرد: رسانه ملی و خبرگزاری‌های رسمی مرجع رسمی اطلاع رسانی درباره سیل محسوب می شوند

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت بحران کشور، بهنام سعیدی در یک برنامه رادیویی اظهار کرد: این شایعات در فضای مجازی به وسیله عده‌ای به صورت مغرضانه، عمدی و از روی ناآگاهی منتشر می‌شود که اطلاعات نادرست دادن به مردم است.

وی گفت: مرجع رسمی اطلاع رسانی رسانه ملی، خبرگزاری‌های رسمی و همینطور از طریق مسئولان سازمان مدیریت بحران و سایر دستگاه‌های مسئول در حوزه بحران است. طی چند روز گذشته ۳۱ استان کشور از شرایط جوی متاثر شدند.

وی گفت: تمامی دستگاه‌های امدادی، نیرو‌های مسلح، هلال احمر، عوامل راهداری، پلیس راه و سایر دستگاه‌های مسئول در حوزه مدیریت بحران حتی گروه‌های جهادی و مردمی وارد عمل و به کمک حادثه دیدگان شتافتند.

سعیدی افزود: خیلی از استان‌های کشور امروز از نظر آب و هوایی وضع بهتری را تجربه، اما در برخی از استان‌های کشور مثل مازندران، زنجان، آذربایجان شرقی، هرمزگان و جنوب کرمان بارندگی گزارش شده است.

وی گفت: مدت زمان بارش در فصل بهار کوتاه، اما حجم بارش زیاد است، بنابراین مردم به خصوص مسافران اگر سفری در پیش دارند به طورحتم هماهنگی لازم را با پلیس راه و دستگاه‌های امدادی داشته باشند.

معاون و سخنگوی ستاد مدیریت بحران کشور در ادامه از مردم خواست ضمن توجه به اخطاریه‌ها، هشدار‌ها و توصیه‌های مسئولان مرتبط با حوزه بحران قبل از سفر اطلاعات کافی را با تماس به شماره ۱۱۰ پلیس، ۱۳۴ هواشناسی، ۱۱۲ هلال احمر، ۱۴۱ سازمان راهداری و ۱۱۵ اورژانس دریافت وسپس اقدام به سفر کنند.

وی گفت: مسافرانی که قصد عزیمت به مناطق و مسیر‌ها برف گیر کشور را دارند به طور حتم تجهیزات زمستانه از قبیل آذوقه، لباس گرم و زنجیر چرخ با خود به همراه داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار