سرعت تندباد در اردبیل به ۹۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد

اردبیل (پانا) - مدیرکل هواشناسی اردبیل گفت: وزش بادهای جنوبی و شدید با سرعت ۶۰ تا ۸۴ کیلومتر بر ساعت که به صورت لحظه‌ای گاهی سرعت آن تا ۹۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد امروز در مناطق مرکزی استان و شهرستان گرمی حاکم خواهد بود.

کد مطلب: ۹۰۱۸۵۹
لینک کوتاه کپی شد
سرعت تندباد در اردبیل به ۹۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد

علی دولتی‌مهر اظهار داشت: با توجه به قرار گرفتن در روزهای پایانی سال و آغاز سفرهای نوروزی تلاش و جدیت بر این است تا تغییرات جوی استان به صورت دقیق و مستمر اطلاع‌رسنی شود تا مردم استان و مسافران و گردشگران ورودی به استان در این زمینه برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند.

او با اشاره به وزش باد در سطح استان بیان کرد: وزش بادهای جنوبی و شدید با سرعت 60 تا 84 کیلومتر بر ساعت که به صورت لحظه‌ای گاهی سرعت آن تا 90 کیلومتر بر ساعت می‌رسد امروز در مناطق مرکزی استان و شهرستان گرمی حاکم خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان از بارش باران گاهی به صورت رگبار در تمامی مناطق استان از ظهر فردا خبر داد و گفت: دمای هوا بین 8 تا 10 درجه از روز دوشنبه در تمام مناطق استان کاهش می‌یابد و رخداد دمای زیر صفر در شهرستان‌های خلخال، کوثر، سرعین، نیر و نمین و نیز در فرودگاه اردبیل پیش‌بینی می‌شود.

دولتی‌مهر تصریح کرد: با توجه به کاهش دمای هوا، بارش برف در برخی از مناطق مرکزی شامل سرعین، نیر، نمین، مشکین‌شهر و اردبیل و به ویژه مناطق جنوبی استان از اواخر وقت یکشنبه و تداوم آن در روزهای دوشنبه و سه شنبه قابل انتظار است.

او از بارش قابل ملاحظه برف در ارتفاعات سبلان و کوه‌های باغرو خبر داد و افزود: به دنبال این بارش‌ها کاهش دید و تشکیل مه در جاده‌های مواصلاتی و گردنه‌های اسالم، صائین، حیران و لنگان و اختلال در تردد وسائل نقلیه رخ می‌دهد.

مدیرکل هواشناسی استان اظهار کرد: این سامانه از اواخر وقت روز سه‌شنبه از استان خارج خواهد شد و وضعیت و شرایط آب و هوایی متعاقب آن اطلاع‌رسانی می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار