امام جمعه شهرقدس: اعتکاف فرصتی طلایی برای رسیدن به خداوند متعال است

شهرقدس (پانا) - امام جمعه شهر قدس اعتکاف را نردبان و فرصتی طلایی برای رسیدن به معنویات الهی و رسیدن به خداوند متعال دانست.

کد مطلب: ۹۰۱۵۷۶
لینک کوتاه کپی شد
امام جمعه شهرقدس: اعتکاف فرصتی طلایی برای رسیدن به خداوند متعال است

حجت الاسلام رضا جوکار در خطبه های عبادی، سیاسی نماز جمعه این هفته شهر قدس ضمن سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و تبریک ولادت امام جواد (ع) و ولادت باسعادت حضرت علی (ع) اظهار کرد: امام جواد‌(ع) در سنین کودکی به امامت برگزیده شدند و این اتفاق مبارک شبهه هایی به وجود آورد است. رشد عقلی ربطی به سن و سال ندارد و یکی از شایستگی‌ها و صلاحیت‌ها برای امامت علم الهی است ،علاوه بر علم عصمتی است که خداوند متعال میدهد و ارتباطی با سن و سال ندارد.

او افزود: نکته بعدی در انتخاب امام جواد(ع) این است که امامت به انتخاب الهی است نه به انتخاب مردم و امامت در سن و سال کم امتحانی است از سوی خداوند.

امام جمعه شهر قدس در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا و با اشاره بر ایام ماه رجب بیان کرد: امیدوارم از این ایام به ویژه ایام اعتکاف که فرصتی طلایی برای نزدیک تر شدن به خدا و اردویی برای رسیدن به خداوند است.

او ادامه داد: ملت ایران توطئه های دشمن مثل تجدید تحریم‌ها در ۱۳ آبان را نابود کردند و تسلیم دشمن نشدند تا رئیس جمهور آمریکا اعتراف کرد ما مبالغ زیادی خرج کردیم در عراق که مخفیانه و شبانه به این کشور برویم اما در همین هفته رئیس جمهور ما با اطلاع قبلی و رسانه ای به این کشور میرود و سه روز می ماند.

حجت الاسلام جوکار با اشاره بر روزهای پایانی سال ۹۷ تصریح کرد: سال نود وهفت با تمامی مسائل رو به اتمام است و امید است در سال آینده سالی پر از خیروبرکت برای ملت ایران باشد زیراکه آغاز این سال مقارن شده است با ولادت امیرالمومنین حضرت علی (ع) که انشالله سال ۱۳۹۸ را علوی میسازد.
او خاطر نشان کرد : آنچه که معروف شده در میان مردم ما به چهارشنبه سوری اما ثابت شده که چهارشنبه سوزی است دشمنان انقلاب اسلامی تلاش میکنند که برای این اتفاق یک فضای ناآرامی و اغتشاش به تصویر بکشند و همچنین در ایام عید نوروز از برکات صله ارحام استفاده کنید و فقرا را از یاد نبرید.

امام جمعه شهرقدس اظهار کرد: در هفته ای که گذشت رهبرانقلاب در حق سردار قاسم سلیمانی دعاکردند و لقب ذوالفقار به او دادند این حرکت رهبری مارا به یاد دعای حضرت علی (ع) به یکی از اصحاب خود که چشمش را درجنگ از دست داد بنام هاشم می اندازد.

او بیان کرد: درفضای حقیقی و مجازی فضای صمیمیت و برادری را ایجاد کنیم و به همدیگر تهمت نزنیم و همه ما زیر پرچم انقلاب اسلامی هستیم.

/خبرنگار:معراج محمودی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار