روز رشد در دبستان لاجوردی کاشان برگزار شد
کاشان ( پانا) - یک کارشناس آموزشی گفت: یکی از ماموریتهای نظام آموزشی، رشد عاطفی اجتماعی دانش آموزان و کمک به آنها ها در مدیریت کنترل احساسات و هیجانات است.
فرزانه قطبی در گفت و و با پانا کاشان اظهار کرد: کسب مهارت های لازم برای برقراری ارتباط مثبت با خود و دیگران، یکی از مولفه های سلامت روان است که در قالب فعالیتهای فوق برنامه و جانبی محقق می شود.
وی افزود: فعالیتهای فوق برنامه که در گروههای همسالان و به صورت گروهی انجام می شود، علاوه بر سلامت و بهداشت روان دانش آموزان، بر فرایند یادگیری آنها نیز موثر است.
وی تصریح کرد: مدارس با شناسایی نیازها و واقعیتهای جامعه میتواند در بهداشت روان افراد و تعادل اجتماعی و عاطفی دانش آن ایفای نقش کند و غفلت از تامین نیازهای دانش آموزان ممکن است منجر به افت تحصیلی و رفتارهای نامطلوب در آنها شود.
این کارشناس آموزشی گفت: هدف از فعالیتهایی مثل روز رشد و جشنواره های مختلف در مدرسه، تغییر نگرش نسبت به کودکان و نوجوانان است که فضای آموزش و پرورش از حصر کتاب و برنامه درسی خارج شده و به دانش آموزان فرصت داد تا بتواند فکر کنند و بیندیشند.
مدیر دبستان لاجوردی کاشان گفت: در روز رشد، دانش آموزان دانسته های خود را از کتابهای درسی و مجله های رشد را همراه با مادران خود در قالب غرفه های نقاشی، شعر، قصه گویی، کاردستی، نمایش، سفره هفت سین و موسیقی اجرا می کنند.
اکرم سادات یوسفی گفت: ساخت وسایل الکترونیکی با مواد بازیافتی مثل آسیاب بادی، همزن برقی، مسواک برقی، چرخ چاه برقی و درختکاری از جمله برنامههای روز رشد است.
وی گفت: در این طرح، دانش آموزان هر پایه با توجه به برنامه درسی خود با راهنمایی معلم و با مشارکت مادر خود موضوعی را جهت یادگیری انتخاب کرده و یادگیری بدون کتا ب را تجربه می کند.
ارسال دیدگاه