مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش‌وپرورش؛

تحرک و پویایی سازمان‌ها وابسته به وجود یک نظام ارزیابی قوی و کارآمد است

تهران (پانا) - مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش‌وپرورش در جمع کارشناسان ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات استان‌های کشور اظهار کرد: ضعف نظام ارزیابی عملکرد در سازمان به‌منزله یک عارضه سازمانی مهم تلقی می‌شود و تحرک و پویایی در سازمان‌ها تا حد زیادی به وجود یک نظام ارزیابی قوی و کارآمد گره‌خورده است.

کد مطلب: ۹۰۰۷۴۰
لینک کوتاه کپی شد
تحرک و پویایی سازمان‌ها وابسته به وجود یک نظام ارزیابی قوی و کارآمد است

به گزارش مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش‌وپرورش، علیرضا کمرئی با اشاره به اهمیت نقش ارزیابی و عملکرد در سازمان‌ها گفت: ضعف در این حوزه چه از نگاه مدیران و چه از منظر عملکرد، می‌تواند سبب ناکارآمدی سیستم و ناتوانی در برقراری ارتباط با محیط درون و برون سازمان شود و کهولت و مرگ سازمان را به دنبال بیاورد.

وی رویکرد امروز آموزش‌وپرورش به ارزیابی عملکرد را ناشی از یک ضرورت مدیریتی و متأثر از سیاست افزایش کارآمدی سیستم دانست و گفت: اهداف تعالی جویانه در آموزش‌وپرورش درگرو توجه مدیران به ارزیابی دقیق از برنامه‌ها و نحوه اجرای سیاست‌ها است.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش‌وپرورش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به چهار اقدام اخیر این حوزه برای ارزیابی از برنامه‌ها، به تشریح جایگاه "خودارزیابی" در مدل‌های مبتنی بر تعالی پرداخت و گفت: خودارزیابی یک بازنگری منظم، سیستماتیک و جامع از فعالیت‌های سازمان است و نتایج آن بر اساس یک مدل تعالی سازمانی و به سیستم اجازه می‌دهد به‌طور شفاف نقاط قوت و زمینه‌های قابل‌بهبود خود را شناسایی و برای آن برنامه‌های بهبود تدوین کند.

مدیرکل ارزیابی عملکردو پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش‌وپرورش ، به‌موقع بودن، مقرون‌به‌صرفه بودن، برانگیزاننده بودن و تسهیل در کشف انحرافات را به‌عنوان مزایای خودارزیابی برشمرد و گفت: درعین‌حال این تصور وجود دارد که نتایج خودارزیابی ممکن است تحت تأثیر شرایط روانی و اغراض خودارزیابی کنندگان دچار ضعف شود که این امر با تدوین شاخص‌هایی با ویژگی‌های مورد انتظار و اجرای دقیق و به‌کارگیری روش ترکیبی قابل‌رفع خواهد بود.

شایان‌ذکر است، دومین جلسه آموزش حرفه‌ای کارشناسان ارزیابی عملکرد وزارت آموزش‌وپرورش توسط اداره کل ارزیابی عملکرد برگزار می‌شود و در این دوره کارشناسان به تکمیل دانش و مهارت خود در خصوص به‌کارگیری سامانه نظارت وزارت آموزش‌وپرورش و سامانه تسما می‌پردازند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار