آیین درختکاری به یاد 19 شهید مدافع حرم در مدارس آذربایجان شرقی برگزار شد

تبریز (پانا) - مراسم گرامی داشت هفته منابع طبیعی و روز ملی درختکاری به یاد 19 شهید مدافع حرم در مدارس آذربایجان شرقی برگزار شد.

کد مطلب: ۹۰۰۳۷۳
لینک کوتاه کپی شد
آیین درختکاری به یاد 19 شهید مدافع حرم در مدارس آذربایجان شرقی برگزار شد

جعفر پاشایی در مراسم گرامی داشت هفته منابع طبیعی و روز ملی درختکاری در مدرسه سالار شهیدان ناحیه چهار تبریز بیان کرد: در دنیا، سرمایه به منابع طبیعی، نیروی انسانی و فیزیکی تقیسم می شود که کشورهای توسعه یافته دنیا با اتکاء به این سه منابع توانسته اند به رشد و بالندگی برسند.

وی با بیان این که سرمایه کشور ما، نیروی جوان و انقلابی هستند، ادامه داد: شهدا بهترین الگوهای بشری برای جوانان و نوجوانان امروزی هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با بیان این که منابع طبیعی به زندگی سالم کمک می کنند و وظیفه ما حفظ محیط زیست برای کمک به سلامت بشریت است، گفت: آموزش و فرهنگ سازی در جامعه می تواند به حفظ محیط زیست کمک شایانی بکند.

پاشایی افزود: انسان هم می تواند سازنده و هم تخریب کننده منابع طبیعی باشد که اگر بحث آموزش را جدی نگیریم باید شاهد تخریب محیط زیست خود باشیم.

عضو شورای شهر تبریز نیز در این مراسم بیان کرد: سال گذشته 2018 دانش آموزان استان به یاد و احترام 36 هزار دانش آموز شهید 36 هزار اصله نهال در مدارس تبریز کاشتند.

سعید نیکو خصلت خطاب به دانش آموزان گفت: در درختکاری مقدم باشید و با یاد و احترام اعضای خانوده خود یک درخت بکارید.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۴ تبریز نیز در این مراسم ، گفت: درخت یکی از تجلیات پروردگار عالم در زمین بوده و احادیث زیادی از ائمه معصومین بر اهمیت درختکاری به عنوان چرخه ی حیات بشر تاکید شده است.

رضالو حفاظت از درختان و محیط زیست را برای سلامت انسان امری ضروری دانست و بر ترویج فرهنگ حفاظت از این نعمت های الهی در مدارس و جامعه تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار