معاون آموزش ابتدایی بجنورد:

توزیع پیک نوروزی در مدارس ممنوع است

بجنورد (پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان بجنورد از ممنوعیت توزیع پیک نوروزی در مدارس خبرداد.

کد مطلب: ۸۹۹۵۶۵
لینک کوتاه کپی شد
توزیع پیک نوروزی در مدارس ممنوع است

افسانه وصال ، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان بجنورد گفت: ارائه تکلیف پیک نوروزی با تمرین های درسی برای دانش آموزان برای تعصیلات نوروزی ممنوع است.

وی با بیان اینکه فعالیت های نوروزی با رویکرد داستان خوانی، داستان گویی و داستان نویسی اجرا می شود افزود: این طرح به منظور ایجاد زمینه برای بهره گیری دانش آموزان از ایام تعطیلات نوروزی با استفاده از موقعیت های طبیعی و متنوع یادگیری، متناسب با نیازهای فردی و بومی- محلی با هدف تقویت مهارت های اساسی خواندن، نوشتن، سخن گفتن، گوش دادن و مشاهده کردن در راستای مفاد سند تحول بنیادین مبنی بر رشد خلاقیت و نوآوری در کودکان صورت می گیرد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان بجنورد با اشاره به اینکه نمایشگاهی از این فعالیت های دانش آموزان در تاریخ 20 فروردین 98 برپا خواهد شد تصریح کرد: شناسایی و معرفی کتاب های داستان مناسب برای دانش آموزان و تقویت انگیزه دانش آموزان برای داستان خوانی، داستان گویی و داستان نویسی از جمله اقداماتی است که معلمان باید در کلاس های درس برای دانش آموزان انجام دهند.

وصال همچنین خاطر نشان کرد: اولیاء نیز می توانند با خواندن قصه و یا کتاب داستان برای دانش آموزان پایه های اول و دوم در اجرای این طرح به دانش آموزان در ایام تعطیلات نوروز کمک کنند.

وی اظهار داشت: در این طرح دانش آموزان خلاصه داستان خوانده یا شنیده شده را به صورت مکتوب با ادبیات و خط خود می نویسند که این خلاصه نویسی متناسب با دانش آموزان پایه های مختلف تحصیلی از چند سطر تا حداکثر دو صفحه خواهد بود، همچنین دانش آموزان می توانند با تهیه نقاشی از قصه شنیده شده و یا کتاب داستان خوانده شده و یا گفتن داستان با زبان خود و ضبط آن این طرح را انجام دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار