ایجاد 2 هزار نقطه تماس برای ارائه خدمات بانکی با کارت ملی هوشمند تا پایان فروردین
تهران (پانا) - عضو هیات مدیره بانک ملی با بیان اینکه ۷۰۰ نقطه تماس برای بهرهگیری از کارت ملی هوشمند در سامانههای این بانک ایجاد شده، اعلام کرد که این تعداد تا پایان فرودین ۹۸ به ۲ هزار نقطه تماس خواهد رسید.
به گزارش پژوهشکده پولی و بانکی، مسعود خاتونی با تاکید بر اینکه بانک ملی در تلاش برای حرکت در لبه تکنولوژی است، اظهار داشت: این بانک به منظور تحقق این هدف پیوسته در حال رصد آخرین دستاورهای دنیا در حوزه فناوری است.
معاون فناوری اطلاعات بانک ملی خاطر نشان کرد: این بانک با بهرهگیری از تخصص و خلاقیت جوانان ایرانی درصدد تولید و عرضه محصولات نوآور در شبکه بانکی است که بهرهگیری از کارت ملی هوشمند به عنوان کارت بانکی یکی از این نوآوریهاست که میتواند فرآیند احراز هویت در طول تراکنش را مطمئنتر کند و راهکاری مناسب برای ایمنتر کردن عملیاتهای مالی و بانکی است.
الکترونیکیکردن فرآیند احراز هویت در ارائه خدمات غیر حضوری
خاتونی یادآور شد: احراز هویت در شعب بانکی برای ارائه خدمات مالی همواره با کارت ملی صورت میگیرد و بهرهگیری از کارت ملی هوشمند به عنوان کارت بانکی در سامانههای بانک ملی در حقیقت الکترونیکیکردن فرآیند احراز هویت در ارائه خدمات غیر حضوری بانکی است.
وی تصریح کرد: بیش از ۸۰ درصد خدمات بانکی بر روی دستگاههای BTM، کیوسک و CRS بدون محدودیت باکارت ملی هوشمند و با استفاده از اثر انگشت و پینی که سازمان ثبت احوال روی این کارتها تعریف کرده، ارائه میشود. متقاضیان میتوانند برای واریز و برداشت وجوه به حساب، ماندهگیری، صورتحساب، افتتاح حساب از این خدمت استفاده کنند.
ایجاد ۱۱ هزار نقطه تماس تا پایان سال ۹۸
خاتونی با اشاره به برنامهریزی در بانک ملی برای توسعه بهرهگیری از این خدمت، گفت: بر اساس برنامهریزیهای تعیینشده تا پایان سال ۹۸ بیش از ۱۱ هزار نقطه تماس برای بهرهگیری از کارت ملی هوشمند به عنوان کارت بانکی برای مشتریان بانک ملی عملیاتی خواهد شد.
تعیین کارمزد برای ارائه خدمات ارزش افزوده بانکی
وی در پاسخ به این پرسش که اگر چند بانک به پروژه بهرهگیری از کارت ملی هوشمند به جای کارت بانکی بپیوندند، مساله کارمزد خدماتی که به هر بانک خدمات تعلق میگیرد، چگونه حل خواهد شد، گفت: این مساله باید از سوی رگولاتور شبکه بانکی دنبال شود زیرا برای پیادهسازی استفاده از کارت ملی هوشمند به عنوان کارت بانکی در شبکه بانکی، بانک مرکزی به تبع باید پروتکلها و قوانین در این خصوص را تدوین کند.
عضو هیات مدیره بانک ملی تاکید کرد: ارائه سرویسها بانکی به وسیله کارت ملی هوشمند منجر به افزایش سرویسهای غیر حضوری و عدم مراجعه مشتریان به شعب و به تبع کاهش هزینههای بانکها میشود که از این نقطه بخشی از بار هزینههای کارمزدی در این خصوص جبران میشود. خاتونی یادآور شد: راهکار دیگری که میتوان در این بخش در دستور کار قرار داد تعیین کارمزد با تعامل با مشتریان در مقابل ارائه سرویسهای ارزش افزوده به مشتریان است.
ارسال دیدگاه