سرمربی جدید تیم ملی ایران؛ ایرانی بهتر است یا خارجی؟

مهدی سلیمی*

با جدا شدن کارلوس کی‌روش از تیم ملی فوتبال ایران و عقد قرارداد رسمی این مربی پرتغال با فدراسیون فوتبال کلمبیا، سوالی که برای مردم فوتبال‌دوست ایران ایجاد شده این است که، کدام مربی برای سرمربیگری تیم ملی فوتبال ایران شایسته‌ترین است؟ مربی ایرانی یا خارجی و اگر مربی خارجی در اولویت است؟

کد مطلب: ۸۹۸۳۴۰
لینک کوتاه کپی شد
سرمربی جدید تیم ملی ایران؛ ایرانی بهتر است یا خارجی؟

نتایج سال‌های اخیر فوتبال ایران نشان داده که بسیاری از خارجی‌هایی که به فوتبال ایران آمده‌اند حرفی برای گفتن نداشته‌اند و کمتر مربی مانند برانکو را می‌توان یافت که توانسته باشد تحولی اساسی در یک تیم باشگاهی و یا ملی ایجاد کند.

هر چند نام کارلوس کی‌روش بسیار بزرگ بود و میلیاردها تومان هزینه برای حضور او پرداخت شد اما سوالی که وجود دارد این است که شکست دادن تیم ملی فوتبال یمن، تیمی که کشورش درگیر جنگ است کار بزرگی است که بابت آن فدراسیون فوتبال به هر بازیکن 3 هزار دلار و به کادر فنی 6 هزار دلار پاداش داده است؟ و یا چرا تیم ملی فوتبال ایران با مربی میلیاردی و بازیکنان مطرح و لژیونر باید به راحتی توسط ژاپن حذف شود؟

نباید فراموش کرد که ما در ایران مربی‌های نامدار و با افتخاری مانند امیر قلعه‌نویی، علی دایی، مجید جلالی، افشین قطبی و ... را داریم که آنها هم می‌توانند تیم را به گونه‌ای روانه زمین کنند که چند گل به یمن بزنند. اما اگر هدفمان پیشرفت تیم ملی و ساختن بازیکن‌های بزرگ است و در صورتی که هدفمان مربی خارجی است، باید نیمکت تیم ملی را به دست افرادی بزرگی بسپاریم که هم کارنامه قابل قبولی دارند و هم سابقه خوبی از خود به جای گذاشته‌اند.

حالا که قرار به هزینه کردن برای حضور خارجی‌هاست، شاید افرادی مانند خوزه مورینیو بتوانند بخشی از مشکلات فوتبال ایران را حل کنند و به حسرت تاریخی ما برای موفقیت در جام جهانی و قهرمانی در آسیا پایان دهند

مربی و کارشناس فوتبال ایران

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار