برگزاری کنفرانس ملی توسعه برق و کامپیوتر در دانشگاه وحدت تربت جام

تربت جام (پانا)- دومین کنفرانس ملی توسعه برق و کامپیوتر در موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی وحدت تربت جام برگزار شد.

کد مطلب: ۸۹۸۱۹۸
لینک کوتاه کپی شد

دومین کنفرانس ملی توسعه پژوهش نوین برق وکامپیوتر با اهداف فراهم سازی در جهت بهره مندی مستمر و نهادمند از خرد جمعی و کمک به ارتقای کمی و‌کیفی منطقه محروم تربت جام درسایه تعامل متقابل با حضور روسای دانشگاههای کشور،امام جمعه ،فرمانداران ، اساتیدو دانشجویان به مدت دو روز دردانشگاه وحدت تربت جام برگزارشد.

فرماندارتربت جام گفت : تربت جام دارای ظرفیت و قابلیت های فراوان خدادادی درصنعت برق است امامتاسفانه این گنج تبدیل به رنج شده و به معنای واقعی تلاش نشده که این گنج را کشف کند.

مرتضی حمیدی افزود: کنفرانس ملی توسعه پژوهش نوین برق و کامپیوتر برای توسعه همه جانبه و پایداراست که در هر نقطه ای از دنیا و به ویژه در منطقه تربت جام‌به آن نیاز است .

وی ادامه داد:آشنایی با آخرین دستاوردهای علمی و رویکرد استفاده از تکنولوژی توسعه برق ، ارتباط هر چه بیشتر برای ایجاد تعاملات علمی فی ما بین برق و صنعت و سایر مولفه های آن ،تبلیغ تحقیقات بنیادی برق مرتبط با کامپیوتر،بررسی چالش های پژوهشی فراروی صنعت برق و سایر صنایع و کمک به افزایش کاربردی کردن انرژی خورشیدی به انرژی برق از جمله اهداف کنفرانس است .

رئیس کنفرانس ملی توسعه پژوهش نوین برق و‌کامپیوترگفت : کنفرانس در راستای تولید علم ،تحقیق و پژوهش برگزارشد.

سید محمد حسینی افزود:علم و پژوهش،معنویت و اخلاق و اقتصاد مقاومتی سرآمد پیشرفت و توسعه است که در منشور مقام معظم رهبری به آن تاکید شده است .

دبیر کنفرانس گفت :تعداد۱۶۰مقاله علمی به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده که پس از داوری ۱۳۲ مقاله توسط داوران انتخاب شد.

هادی صفری افزود:کنفرانس ملی توسعه پژوهش های نوین برق و‌کامپیوتر با شعارتربت جام شهر انرژی پاک و شهر هوشمند باهمکاری ادارات برگزار شد تااین شهرستان الگویی به عنوان شهر هوشمند در سطح استان قرارگیرد.

وی تصریح کرد:این کنفرانس با تشکیل هفت کارگروه" هوشمند سازی ساختمان ،سیستم های اعلام و اطفا حریق ،طرح اتصال به شبکه نیروگاه های تجدید پذیر ،انرژی تجدید پذیر خورشیدی از طراحی سلول خورشیدی تا نصب سامانه فتوولتاییک ،توسعه فناوری انرژی گداخته هسته ای در برنامه راهبردی جمهوری اسلامی ایران‌ و بکارگیری ادوات فوتونیکی و لیزری در سیستم های مخابرات نوری پیشرفته به مدت دو روزدر تربت جام برگزارشد.

دبیراجرایی کنفرانس با اشاره به بیانیه پایانی کنفرانس گفت :توسعه پایدار کشور نیازمند ارتباطات مستحکم بین دانشگاه و سایر ارگان های دولتی به عنوان استفاده کنندگان علم و فناوری است.

عطازندی افزود:برگزاری کنفرانس می تواند باعث رشد بیشتر صنعت برق و کامپیوتر در مناطق کم برخوردارباشد .

وی اضافه کرد:تبیین شعارکلیدی و راهبردی تربت جام شهرانرژی های پاک و هوشمندمی باشد می کوشد تا با تمرکز به روی انرژی های تجدید پذیر و توسعه این صنعتی که روز به روز سهم بیشتری در سیستم تامین انرژی جهانی برعهده می گیرند و‌اساس با طبیعت سازگاربوده و آلودگی نداردگام مهمی درتوسعه پایدار منطقه ایفا کند.

وی با اشاره به دستاوردهای کنفرانس خاطرنشان کرد: تدوین برنامه و سند راهبردی تربت جام شهر انرژی های پاک و هوشمند ، عقد تفاهمنامه وچاپ مقالات برتر درژورنال معتبر بین المللی ،برگزاری شش کارگاه تخصصی با متخصص ترین اساتیدکشوری و عقد تفاهم نامه با شرکت برق جهت تاسیس مرکز آموزش های برق شرق خراسان در بین موسسات آموزش عالی درمسیر تربیت نیروی انسانی متخصص و بومی و‌توسعه جایگاه علم و دانش درکشور از جمله دستاوردهای این کنفرانس است .

درپایان کنفرانس از تابلو تربت جام شهرانرژی های پاک و هوشمند رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار