سرپرست سازمان تأمین اجتماعی: بودجه تأمین اجتماعی در سال 98 حدود 120 هزار میلیارد تومان است

تهران (پانا) - سرپرست سازمان تأمین اجتماعی گفت بودجۀ سازمان تأمین اجتماعی درسال آتی حدود 120 هزار میلیارد تومان خواهد بود که در مقایسه با بودجۀ عمومی دولت که 407 هزار میلیارد تومان است، مبین نقش، جایگاه، حجم و ظرفیت بزرگ این سازمان است.

کد مطلب: ۸۹۶۷۸۶
لینک کوتاه کپی شد
سرپرست سازمان تأمین اجتماعی: بودجه تأمین اجتماعی در سال 98 حدود 120 هزار میلیارد تومان است

به گزارش روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، محمدحسن زدا در نشست رئیسجمهوری با وزیر، معاونان و مدیران ارشد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سازمان تامین اجتماعی، ظرفیتی بزرگ و سازوکاری بی‌بدیل مبتنی بر مشارکت مردم در کشور است که بدون وابستگی به درآمد‌های عمومی دولت و تنها از طریق اتکاء به درآمدهای حق بیمه متولی امر بیمه و درمان 42 میلیون نفر است.

وی با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی اولین خریدار و دومین تولیدکننده درمان محسوب می‌شود، گفت: افراد تحت پوشش، قبل از تولد تا بعد از فوت، تحت حمایت‌های این سازمان قرار می‌گیرند. هر فرد به طور متوسط حدود 27 سال پس از بازنشستگی خود و خانواده تحت کفالت وی از حمایت‌های بلند مدت سازمان همانند انواع مستمری و مقرری و خدمات درمانی بهره‌مند می‌شود.

زدا هزینه سال جاری سازمان تأمین اجتماعی بابت پرداخت حقوق بازنشستگان را 60 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: علاوه بر این بیش از 20 هزار میلیارد تومان برای درمان بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران محترم هزینه شده است.

وی ادامه داد: بودجۀ سازمان تأمین اجتماعی درسال آتی حدود 120 هزار میلیارد تومان خواهد بود که در مقایسه با بودجۀ عمومی دولت که 407 هزار میلیارد تومان است، مبین نقش، جایگاه، حجم و ظرفیت بزرگ این سازمان است.

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی گفت: 120 هزار میلیارد تومان بودجه سازمان در سال آتی باید تجهیز منابع صورت گیرد و به همین میزان برای اجرای تعهدات قانونی، پرداخت صورت می‌پذیرد. این گردش مالی عظیم که بالغ بر 240 هزار میلیارد تومان خواهد بود نشان از توان بالفعل سازمان در جلب و جذب مشارکت سه جانبه کارگران، کارفرمایان و نهاد دولت دارد.

زدا در ادامه به تشریح فعالیت‌های بین المللی سازمان تأمین اجتماعی پرداخت و گفت: به دلیل قدمت، مهارت و دانش تخصصی سازمان، در ادوار مختلف و هم اکنون عضو هیات رئیسه ایسا- سازمان بین المللی تامین‌اجتماعی- بوده ایم و به عنوان بزرگترین تجربه نظام تامین اجتماعی بر مبنای بیمه‌های اجتماعی در منطقه به ایفای نقش پرداخته‌ایم.

وی خواستار حمایت از تدابیر قانونی برای تحت کنترل درآوردن عوامل تعادل نداشتن نقدینگی سازمان تأمین اجتماعی شد و گفت: ارتقای سطح مستمری‌ها از طریق همسان سازی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران نیازمند توجه ویژۀ ریاست محترم جمهور و دولت تدبیر و امید است.

زدا همچنین با بیان اینکه صندوق‌ها با داشتن اطلاعات و مکانیزم‌های فنی، بهترین و مناسب‌ترین سازوکارها برای تشخیص و ساماندهی نظام یارانه‌ها در راستای تقویت آرامش خاطر جامعۀ شریف بیمه‌شدگان و بازنشستگان و مستمری‌بگیران محسوب می‌شوند، گفت: اکنون حدود یک و نیم میلیون نفر از محل هدفمندی یارانه‌ها از خدمات سازمان برخوردار هستند که برای استمرار و توسعه این حمایت‌ها، نیازمند تداوم همراهی دولت محترم هستیم.

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی استقرار نظام چند لایۀ تامین اجتماعی خصوصاً نظام پایه مساعدت اجتماعی را از مهمترین ضرورت‌های کشور برشمرد و اظهار کرد: استقرار نظام چند لایه منجر به ساماندهی نظام امدادی، حمایتی و بیمه‌ای کشور شده و نقش دولت، مردم و سازمان‌های مسئول مشخص‌تر خواهد شد. این مهم در جهت کاهش فقر مطلق اثرات تعیین کننده‌ای دارد.

زدا ایجاد نظام تنظیم مقررات بیمه‌ای را نیز یکی از الزامات اساسی ساماندهی اوضاع نامناسب صندوق‌های فعلی دانست و گفت: با ایجاد چنین ساختاری از فعالیت صندوق‌های غیرحرفه‌ای و فاقد شاخص‌های بیمه‌ای جلوگیری خواهد شد.

وی از همکاری مشترک بین سازمان تأمین اجتماعی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تدارک شکل گیری سازوکارهای مشترک برای ایفای تعهدات معوق در قبال طرف‌های قرارداد در حوزۀ درمانی خبر داد و گفت: بدون تردید عنایت ویژۀ رئیس‌جمهوری و دولت در این زمینه، راهگشا خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار