گردشگران باید به فرهنگ های محلی احترام بگذارند

کاشان ( پانا) - فرماندار آران و بیدگل گفت: گردشگران باید با حفظ شعائر دینی، مذهبی و اخلاقی و احترام به فرهنگ ملی ایرانیان و فرهنگ محلی این شهرستان از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری استفاده کنند.

کد مطلب: ۸۹۶۴۵۸
لینک کوتاه کپی شد
گردشگران باید به فرهنگ های محلی احترام بگذارند

به گزارش پانا کاشان به نقل از انجمن دوستداران آثار تاریخی و مفاخر فرهنگی نوش‌آباد، اسماعیل بایبوردی، اظهار کرد: تقویت زیرساخت اقامتگاه‌های بوم گردی برای پذیرش و ماندگاری گردشگران به ویژه در ایام نوروز یک ضرورت است.

وی افزود: آثاری مثل مسجد جامع، شهر زیرزمینی و قلعه سیزان از جاذبه‌های تاریخی و زیبای نوش‌آباد و قهوه سنتی انوشه، آیین‌های خیل عرب، سقاخوانی، کتل و جریده شویی از برجسته‌ترین آیین‌های سنتی و معنوی این شهر است.

وی تاکید کرد: راه‌اندازی نمایشگاه صنایع دستی در محوطه شهر زیرزمینی نوش‌آباد باعث افزایش زیبایی و جذابیت این مجموعه به عنوان بزرگ‌ترین معماری دستکند جهانی می‌شود.

وی با تاکید بر تسریع در راه‌اندازی موزه مردم شناسی و باستان‌شناسی نوش‌آباد گفت: اقداماتی که از سال ۱۳۸۳ برای راه‌اندازی آن توسط مسئولان محلی انجام شده است می‌تواند در معرفی شهر نوش‌آباد اثرگذار باشد.

بایبوردی تصریح کرد: گردشگری نوعی سرمایه‌گذاری و گردشگر فرصتی است که می‌تواند درآمد و اشتغال پایدار را تأمین کند و در این جهت باید برای تقویت زیرساخت‌های گردشگری، مقدمات لازم اندیشیده شود.
مدیرعامل انجمن دوستداران آثار تاریخی و مفاخر فرهنگی نوش‌آباد گفت: با توجه به اهمیت و منحصر به فرد بودن مجموعه باستانی شهر زیرزمینی نوش‌آباد در جهان، تشکیل کارگروهی با مشارکت و مسئولیت پذیری سایر دستگاه‌های مربوط برای ساماندهی و بهبود وضعیت گردشگری این شهر یک ضرورت است.
حمیدرضا انصاری فر در این دیدار اظهار کرد: پیگیری و راه‌اندازی موزه نوش‌آباد بعد از یک دهه، جذب و معرفی سرمایه‌گذار برای تأمین زیرساخت‌های گردشگری، معرفی مدیری توانمند برای پایگاه پژوهشی نوش‌آباد، معرفی و دفاع از حقوق قانونی شهر زیرزمینی نوش‌آباد از دیگر خواسته‌های انجمن دوستداران آثار تاریخی و مفاخر فرهنگی نوش‌آباد است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار