زینیوند: سیاستگذاریها در مدارس غیردولتی بیشتر از مدارس دولتی است
تهران (پانا) - رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی مهمترین فلسفه وجودی مدارس غیردولتی را پاسخگویی به تقاضای مردم، ایجاد انتخاب مدارس و کیفیت بخشی به آموزش دانست.
مجتبیزینیوند در مراسم افتتاحیه اولین نمایشگاه دستاوردهای مدارس و مراکز غیردولتی و صنایع آموزشی وابسته در شبستان مصلی بزرگ امام خمینی گفت: «حدود آبان ۹۶ در حال برنامهریزی چشم انداز یکساله مدارس غیردولتی بودیم که یکی از این برنامهها برگزاری نمایشگاه دستاوردهای مدارس بود که برای سال آینده تدارک ببینیم. اکنون این موضوع در برنامه یک ساله سازمان قرار گرفت.»
معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی افزود: «این نمایشگاه باید در سراسر کشور با تعیین چارچوبهایی برگزار شود تا سال آینده شاهد این نمایشگاهها در تمام شهرهایی باشیم که مدارس و مراکز غیردولتی دارند.»
زینیوند گفت: «آینده خوب از آن جامعهای است که نظام آموزشی آن بتواند نیروها را به بهترین شکل آموزش و سامان دهد. آموزش و سرمایهگذاری برای آن، مهمترین سرمایهگذاری است هر کشوری که در این مسیر وارد شد در تمام ابعاد رشد پیدا کرده است.»
او افزود: «پیشرفت کشورهای شرق آسیا نشان داده که منابع طبیعی نمیتواند عامل پیشرفت باشد بلکه منابع انسانی و آموزش درست از عوامل توسعهیافتگی کشور است. همچنین چگونگی آموزش و کیفیت آن در کنار سایر عوامل شاخصهای توسعه یافتگی است.»
معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی افزود: «صاحب نظران معتقدند آموزش و پرورش کارآمد و استفاده درست از توان مطلوب برای مشارکت در تعلیم و تربیت کشور مهمترین عامل موفقیت کشور است. در هیچ جای دنیا تمام هزینههای آموزش و پرورش بر عهده دولت نیست و بین ۵۰ تا ۷۰ درصد هزینهها از آموزش و پرورش و برای مابقی از پتانسیل مردم استفاده میشود.»
زینیوند افزود: «تقویت مدارس غیردولتی و مشارکت یعنی بالا بردن سهم مردم در مشارکت. ساختارهای فرهنگی و سیاسی کشور اجازه نمیدهد مدارس غیردولتی خصوصیسازی شود. سیاستگذاریها در مدارس غیردولتی بیشتر از مدارس دولتی است و متعجب هستم افرادی درباره خصوصیسازی مطالبی را مطرح میکنند و به این مدارس مینازند.»
او ادامه داد: «با تایید شورای نگهبان، ایران اسلامی تعلیم و تربیت را به مدارس غیردولتی واگذار کرد که این موضوع به دلیل اعتماد نظام و رهبری مردم بوده است و افراد سرمایهگذار در این مدارس پیشکسوتان تعلیم و تربیت بودهاند.»
معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی افزود: «ما به اهداف خود و راهی که برای کمک به تعلیم و تربیت این کشور انتخاب کردیم ایمان داریم و هیچ مانعی نمیتواند ما را از مسیر منحرف کند؛ نمونهاش هم افتتاح همین نمایشگاه است.»
زینیوند ادامه داد: «مهمترین فلسفه وجودی مدارس غیردولتی پاسخگویی به تقاضای مردم، ایجاد حق انتخاب مدارس و کیفیتبخشی به آموزش است. تعداد قلیلی از مدارس غیردولتی شهر تهران خارج از چارچوب الگوی شهریه فعالیت میکنند که همین موضوع هویت مدارس را خدشهدار میکند.»
مدارس غیردولتی یار آموزش و پرورش در خدمترسانی و تعلیم و تربیت نیروی انسانی است
در ادامه این مراسم عبدالرضا فولادوند،مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران نیز گفت: «این رویداد فرهنگی دستاوردهای مدارس غیردولتی ۳۰ سال گذشته را به نمایش گذاشته است.»
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: «مدارسی که در ۳۰ سال پیش شکل گرفتند، امروز به عنوان یار آموزش و پرورش در اقصی نقاط کشور درحال فعالیتاند، باری را از دوش آموزش و پرورش میگیرند و در خدمت رسانی و تعلیم و تربیت نیروی انسانی و آینده ساز مملکت نقش دارند.»
او گفت: «این نمایشگاه محصول و دسترنج تمام مدارس و مراکز غیردولتی شهر تهران است که به نمایش گذاشته شده اما الگویی برای کل کشور است و به نوعی عملکرد مدارس و مراکز عیردولتی در ۳۰ سال گذشته را به منصه ظهور گذاشته است.»
در مراسم افتتاحیه این مراسم مجتبی زینیوند معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی، حسین بزرگیزاده، مشاور وزیر آموزش و پرورش، محمد محسن بیگی، مدیرکل مدارس غیردولتی، گودرز شاهمرادی، مدیر آموزش از راه دور، عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران و دیگر مسئولان حضور داشتند.
ارسال دیدگاه