وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد:

رشد ۹۰ درصدی توسعه گلخانه ها در دولت تدبیر و امید

تهران (پانا) - وزیر جهاد کشاورزی از رشد ۹۰ درصدی توسعه گلخانه ها در دولت های یازدهم و دوازدهم خبر داد و گفت: مساحت گلخانه های کشور از ۸ هزار هکتار در سال ۹۱ به ۱۵ هزار و ۲۰۰ هکتار در سال جاری افزایش یافته است.

کد مطلب: ۸۹۵۳۷۷
لینک کوتاه کپی شد
رشد ۹۰ درصدی توسعه گلخانه ها در دولت تدبیر و امید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی،محمود حجتی در پنجمین جلسه ستاد عالی گلخانه های کشور با اشاره به گسترش ۷۲۰۰ هکتاری مساحت گلخانه ها در دولت تدبیر و امید، این اقدام را ارزشمند ولی ناکافی دانست و تاکید کرد: با توجه به نقش گلخانه ها در افزایش تولید، اشتغال و بهره وری در آب و همچنین اقلیم چهار فصل ایران باید در زمینه توسعه گلخانه ها در کشور اهتمام بیشتری شود.

وی،تسهیل و تسریع در روند ایجاد گلخانه ها را ضروری برشمرد و افزود: احداث گلخانه در باغ ها و زمین های کشاورزی که حقابه و پروانه بهره برداری دارند، نیازی به مجوز جدید ندارد و همچنین تغییر کاربری اراضی کشاورزی محسوب نمی شود.

حجتی بر لزم افزایش سهم منابع احداث گلخانه ها در بانک کشاورزی تاکید و تصریح کرد: لازم است تشکل گلخانه داران در شاخه های مختلف به منظور ایجاد زنجیره های تامین تا بازاررسانی نهاده ها و محصولات گلخانه ای تشکیل شود.

وی اظهار کرد: پایانه های صادراتی متناسب با پراکنش گلخانه ها در سطح کشور باید جانمایی و احداث شود.

حجتی،آسیب شناسی میدانی مسائل و مشکلات توسعه گلخانه ها برای بهبود فضای کسب و کار را مورد تاکید قرار داد و افزود:برای ایجاد تحول مستمر باید آسیب ها در میدان شناسایی شود و با تشکیل اتاق فکر، در زمینه حل و فصل مسائل و مشکلات اقدام کنید.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به وجود ظرفیت های فراروان پژوهشی و نیروی انسانی کارآمد در دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی، همگرایی و هم افزایی نهادهای علمی و فنی را برای توسعه گلخانه ها در کشور ضروری عنوان کرد و گفت که دولت از گسترش گلخانه ها پشتیبانی می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار