گردهمایی معاونین پشتیبانی مناطق تابعه اداره‌کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران

شهرری (پانا) - گردهمایی معاونان پشتیبانی و روسای ادارات حوزه معاونت پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با حضور معاون دفتر بودجه استانی وزارت آموزش و پرورش و مسئولین مناطق بیست و یک‌ گانه شهرستان‌های استان تهران؛ در سالن وحدت اداره آموزش و پرورش ناحیه یک ری برگزارشد.

کد مطلب: ۸۹۵۳۶۵
لینک کوتاه کپی شد
گردهمایی معاونین پشتیبانی مناطق تابعه اداره‌کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران

در ابتدا مرادی رئیس امور اداری و تشکیلات اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران گفت: یکی از مواردی که وزیرآموزش و پرورش بر آن تاکید دارند تلقی ناصحیح از علم اقتصاد آموزش و پرورش است که همین امر مانع اصلی پرداختن به این موضوع شده و دومین مطلب تمرکز بسیار شدید در ساختار آموزشی است که تلاش بر این است که تا حد ممکن اختیارات به مدارس واگذار شود.

اودر ادامه با تاکید بر رسیدن به درک و فهم مشترک درباره موضوعات مطرح‌شده افزود: هدف از برگزاری این جلسات ایجاد وحدت‌رویه و سرعت بخشی به فعالیت‌های اجرایی، همچنین بهره‌مندی از خرد جمعی و تجربیات یکدیگر است.

سپس بهروز نصیری رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه یک ری نیز اظهارکرد: کار معاونت پشتیبانی در این شرایط سخت اقتصادی از دشوارترین و مهمترین کارهااست که علیرغم کمبودها اهداف بزرگی را دنبال خواهدکرد.

یوسف بهارلو معاون پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران هم در سخنانی با تاکید بر این نکته که مشکلات نباید مانع انجام کارها بشود بیان کرد: برای کار هیچ‌گاه شرایط مطلوب به خودی خود فراهم نمی‌شود و ما خودمان باید شرایط مطلوب را با تلاش و کوشش و همفکری و با تکیه بر خرد جمعی فراهم کنیم.

او با اشاره به نگاه برنامه‌توسعه‌محور و علمی معاونت پشتیبانی به مشکلات و مسائل ادامه داد: باید تفکر سیستمی را نسبت به مسائل حوزه خود بسط دهیم و در کنار مشکلات به دنبال خلاقیت،نوآوری،تسریع و تسهیل امور با کار گروهی و تیمی باشیم.

بهارلو کار در سیستم آموزش و پرورش را به مسابقه دو امدادی تشبیه کرد و افزود: اساس موفقیت ما در گرو همکاری و همفکری و کمک به یکدیگر است که هر یک بخشی از مسیر را پیموده و ماحصل را به نفربعدی می‌سپاریم.

معاون پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران با اشاره به تشکیل هیئت اندیشه‌ورز اظهار کرد: اهداف این هیئت علاوه بر بهره‌مندی از خرد جمعی و استفاده از اندیشه نخبگان شامل اصلاح فرایندها، مشارکت مناطق در تصمیم‌گیری‌ها، علت‌یابی مشکلات و تسهیل در روند اجرای برنامه‌ها نیز می‌شود.

بهارلو با تایید مشکلات موجود در تامین بودجه گفت: باید به اهداف خود و تحقق آنها باور داشته باشیم و نگرش خود را تغییر دهیم، چرایی مشکلات را بررسی کرده و راهکار ارائه دهیم تا تغییرات مثبت را شاهد باشیم و در همین راستا ما نیز سعی داریم علیرغم مشکلات و کمبود اعتبارات بتوانیم پرداخت‌های مهم را را تا آخر سال جاری انجام دهیم.

بهارلو گزارشی از وضعیت پرسنل منطقه، تراکم دانش آموزی، بناها و ساختمانهای آموزشی، ساعات حق‌التدریس،میانگین رشد دانش‌آموزی، اعتبارات دریافتی سال 97، اتباع خارجی، مشکلات ایاب و ذهاب همکاران و تراز نیروی انسانی در شهرستانهای تهران را نیز برای حاضرین ارائه داد.

در ادامه شجاعی معاون پشتیبانی اداره آموزش و پرورش ناحیه یک ری اظهارکرد:می‌توان به مشکلات به چشم فرصت نگریست و به جای مرور مشکلات به اهداف چشم دوخت.

او با اشاره به برخی طرح‌های اجرایی منطقه در حوزه پشتیبانی گفت: ما برای تسهیل در امور رفاهی همکاران ناحیه یک ری که از نظر موقعیت مکانی بسیار پراکنده است اقدام به طراحی سایت کردیم و این امر آمد‌و‌شد همکاران به اداره را به‌طور چشمگیری کاهش دادو همچنین با طراحی فرم اکسل در امور کارگزینی مشکل زمانی اختصاص رتبه و طبقه به همکاران رفع شد.

شجاعی با اشاره به اقدامات مفید و کاربردی انجام شده دیگر در منطقه ادامه داد: با همفکری و به اشتراک گذاشتن تجربیات می‌توانیم شاهد نتایج خوبی از این جلسات باشیم.

در ادامه جلسه مهرداد خان‌ماکو مدیر کل برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش و محمد صیدلو رئیس اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران نیز پیرامون موضوعات مطرح شده با همکاران صحبت کردند.

دراین جلسه همکاران مناطق21 گانه شهرستانهای استان تهران با مطرح کردن مشکلاتی از قبیل عدم تخصیص اعتبار برای بسته حمایتی، در زمینه کمبودهایی از جمله، نیروی انسانی، تجهیزات، اعتبارات تعمیرات، کیفیت پایین و عدم نظارت کافی بر استاندارد ساختمانهای آموزشی، نیروی خدمتگزار در مدارس و کمبود تجهیزات اداری در مدارس به پرسش و پاسخ با مسئولین نشستند.

/خبرنگار: نغمه مختاری/

گزارش تصویری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار