در گفت‌و‌گوی مشروح با پانا

ذوالنوری در پاسخ به علت پیگیری طرح عدم کفایت رئیس‌جمهوری بر خلاف بیانات رهبری: یعنی ما برای هرکاری برویم از آقا اجازه بگیریم؟

هرجا نهی رهبری آمد، ما روی چشم می‌گذاریم

تهران (پانا) - مجتبی‌ذوالنوری، نماینده اصولگرای مردم قم از جمله نمایندگانی است که در مخالفت با حسن روحانی و دولت او ید طولایی دارد، او اکنون به دنبال جمع‌آوری امضا برای طرح عدم کفایت رئیس‌جمهوری است.

کد مطلب: ۸۹۴۹۷۴
لینک کوتاه کپی شد
ذوالنوری در پاسخ به علت پیگیری طرح عدم کفایت رئیس‌جمهوری بر خلاف بیانات رهبری: یعنی ما برای هرکاری برویم از آقا اجازه بگیریم؟

در لابی‌های مجلس با عجله حرکت می‌کند و سعی دارد به هیچ سوالی پاسخ ندهد ولی موضوع بررسی طرح عدم کفایت رئیس‌جمهوری به اندازه‌ای اهمیت دارد که پاپیچ او شویم.

رهبر انقلاب بیست‌و‌دوم مرداد ماه در دیدار هزاران نفر از اقشار مختلف مردم نسبت به درخواست‌ها برای برکناری دولت تذکر دادند و گفتند: « آنها که می‌گویند دولت باید برکنار شود در نقشه دشمن نقش‌آفرین هستند. دولت باید سرکار بماند و با قدرت، وظایف خود را در حل مشکلات انجام دهد.»

ذوالنوری در گفت‌و‌گوی مشروح خود با پانا به این سوال پاسخ می‌دهد که چرا با وجود بیانات صریح رهبر انقلاب درباره برکناری دولت همچنان به دنبال این طرح است.

متن این گفت‌و‌گو را بخوانید:

آقای ذوالنوری مگر رهبر انقلاب نگفتند که هرکسی به دنبال تعطیل کردن دولت است، کار دشمن را انجام می‌دهد؟ پس چرا به دنبال تهیه این طرح هستید؟

یعنی شما این‌قدر واقعا دنبال فرمایشات رهبری هستند. آقا فرمود که مبنای این کنوانسیون‌ها استعماری است. شما خبرنگاران تا الان چندتا گزارش در این زمینه کار کردید.

ما گذاشتیم اقدامات روند خود را طی کند.

نه بگویید چندتا گزارش کار کرده‌اید. آقا فرمود مبنای این کنوانسیون‌ها استعماری است چند تا الان در این زمینه گزارش کار کرده‌اید؟

شما می‌گویید ما اشتباه کرده‌ایم که گذاشته‌ایم روند قانونی کار طی شود؛ ولی رهبری صراحتا نظرشان درباره طرح عدم کفایت رئیس‌جمهوری را گفته‌اند.

چرا وقتی هم‌حزبتان می‌خواهد پایش بلغزد، آقا را پیدا می‌کنید. بنابراین بروید نیت‌تان را درست کنید. نگاهی به وضع زندگی مردم بیندازید.

الحمدالله آن جناحی که شما را این‌گونه ضبط به دست می‌فرستد و خوره جان نماینده می‌شوید، خوب بهتان می‌رسد یا اینکه خبر ندارید خانواده‌هایی که شش ماه است در خانه‌هایشان یک سیر گوشت نرفته است چه می‌کشند.

یعنی با پیگیری طرح عدم کفایت رئیس‌جمهوری این مسئله برطرف می‌شود؟

همین‌ها از روی بی‌عرضگی و سوء مدیریت رئیس‌جمهوری است.

یعنی با رفتن آقای روحانی گوشت به خانه‌های مردم می‌آید؟

آقای روحانی این نظام و مردم را به اینجا رساند. شما متن استیضاح را بخوانید تا ببینید که عامل بدبختی‌های مردم شخص آقای روحانی است با وعده‌های دروغش یا خیر.

من به شما می‌گویم، اولین شرط ریاست جمهوری صداقت و امانت در جمهوری اسلامی است. کسی که می‌خواهد در جمهوری اسلامی بالاترین سکان اجرایی کشور را به دست بگیرد، باید صداقت و امانت داشته باشد.

رئیس‌جمهوری وقتی می‌گوید با اولین روز اجرایی شدن برجام، تمامی تحریم‌ها بالاخره برداشته خواهد شد، این حرف دروغ است یا راست؟ شما جواب من را بده!

من مرجع تشخیص این مسئله نیستیم آقای ذوالنوری.

نه شما جواب من را بده. این دروغ است یا راست.

اینکه می‌شود کاری کرد که هم چرخ صنعت بچرخد و هم سانتریفیوژ‌ها، درست است یا غلط؟ الان کدام یک از آن‌ها می‌چرخد؟

یعنی با غنی‌سازی 20 درصد همه مشکلات کشور حل می‌شود؟

اینکه می‌شود با خوردن قهوه و نسکافه و مذاکره مشکلات را حل کرد، این درست است یا راست است؟

یعنی با تفسیر الهیات [اشاره به تعبیر مسئول پیشین سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره نحوه مذاکره سعید جلیلی] مشکلات حل می‌شود؟

اجازه بدهید رئیس‌جمهوری یا مسئولیت را نشناخته یا طرف مقابل را نشناخته است. اگر مسئولیت را نشناخته و آمده در این وادی یعنی کفایت ندارد، اگر دشمن را نشناخته هم که بارها رهبری و مردم هشدار داده‌اند.

یعنی رئیس‌جمهوری که می‌خواهد سکان‌دار باشد باید عقب‌تر از مردم باشد؟

همه هشدارها را رهبری دادند، خطوط قرمز را هم تعیین کردند، خطوط قرمز را هم مشخص نکردند، خود آقا گفتند که خطوط قرمز را هم رعایت نکردند.

وقتی رئیس‌جمهوری همه مسائل را دارد و مسیر کج را می‌رود و وقت هم نمی‌گذارد و در زرورق اشرافیت هم زندگی می‌کند، یعنی کفایت این جایگاه را ندارد.

ما 14 دلیل در این طرح بر بی‌کفایتی رئیس‌جمهوری ذکر کرده‌ایم.

بنده حاضرم اثبات کنم که نوسان قیمت ارز تعمدی و سوء مدیریت است.

ولی این شائبه عملا وجود دارد که اقدامات شما برای رای جمع کردن است.

ببینید، این حرف درست نیست چون ما سوال را از خیلی وقت پیش طرح کردیم.

این عدم کفایت است این سوال نیست آقای ذوالنوری.

پله پله است. اول سوال می‌پرسیم و اگر قانع شدیم و بعد ایرادهایی که در سوال بود رفع شد، استیضاح به وسط نمی‌آید ولی اگر شما سوال را مطرح کردید و حل نکردند می‌روید به پله بعدی که استیضاح است.

ما یک سال در کش‌و‌قوس سوال بودیم.

یعنی امروز رهبری با اقدامات شما موافقت خواهند کرد؟

مگر امروز ما رای دادیم که فلان تبصره حذف یا اضافه شود، رهبری نظر دادند؟ ما مسیر داریم. نماینده مجلس یک رسالت و مسئولیت بر اساس قانون برعهده دارد و اگر جایی کج بود و رهبری هشدار دادند، هشدار رهبری را می‌گذاریم روی چشممان و به آن عمل می‌کنیم.

یعنی ما هیچ کاری نکنیم و برای هرکاری برویم از آقا اجازه بگیریم؟ صراحت دارد قانون.

آقای ذوالنوری شما می‌گویید اگر رهبری هشدار دادند این هشدار را می‌گذاریم روی چشممان، خوب رهبری درباره این موضوع هشدار دادند.

اون برای زمان خاصی بوده است. آقا در جواب احمدی‌نژاد آن فرمایش را کردند. آقای احمدی‌نژاد گفت آقای رئیس‌جمهوری باید کنار برود که رهبری آن بیانات را کردند.

آقای احمدی‌نژاد و آقای روحانی هر دو سر و ته یک کرباس هستند. تایید یک طرف، تضعیف طرف دیگر و بالعکس، هیچ کدام نفعی برای مردم در پی ندارد.

الان بررسی طرح عدم کفایت رئیس‌جمهوری برای مردم چه نفعی دارد؟

مجلس یک تشکیلات قانونی است. قانون حدود اختیار را برای نماینده تعریف کرده است. نماینده در چهارچوب قانون وظیفه خود را انجام داده است و جلو می‌رود، هرجا رهبری تشخیص دادند که مسیر ما باید متوقف شود و جلو نرویم، ما امر رهبری را روی چشم می‌گذاریم و همه نظر و شخصیت خود را هم زیر پا می‌گذاریم.

ما وظیفه خود را خوب انجام می‌دهیم. در شرایط فعلی ما نمی‌توانیم برویم از آقا سوال بپرسیم. مثلا بپرسیم که آن حرفی که در آن زمان حضرت‌عالی فرمودید در حال حاضر تغییر کرده است یا خیر.

نماینده باید وظیفه خود را در چهارچوب قانون انجام دهد. هرجا نهی رهبری آمد ما روی چشم می‌گذاریم ولی من می‌خواهم سوال بپرسم شما چرا این‌قدر از استیضاح رئیس‌جمهوری می‌سوزی؟

ما رئیس‌جمهوری را استیضاح می‌کنیم تو چرا می‌سوزی؟! این سوال است برای من، جواب من را بده.

دلیلش شرایط کشور است، دلیلش بیانات رهبری درباره کنار رفتن دولت و عدم کفایت رئیس‌جمهوری است.

رهبری گفتند که کنوانسیون‌ها (FATF) استعماری است، شما به تنهایی چند گزارش تهیه کردی؟ چرا دروغ می‌گویید؟ اگر نظر رهبری است چرا یک جا می‌آیی وسط و یک جا نمی‌آیی؟

رهبری درباره کنوانسیون‌ها صراحتا بیان کردند که مسیر قانونی طی شود.

مگر شما یقه جر ندادی که مجلس آن‌ها را تصویب کند؟ آیا آقا که گفت مسیر قانونی طی شود نگفتند که این لوایح استعماری هستند؟ آیا آن استعماری بودن کُدی نیست برای نماینده که به آن عمل کند؟

خوب مجلس به آن رای نمی‌داد.

یعنی مجلس رسید به اینکه آن‌ها استعماری نیستند و رای داد؟

این را مجلس باید نظر دهد من نه نماینده مجلسم و نه مجلس؛ من خبرنگارم. رئیس‌مجلس نامه رهبری را در صحن علنی قرائت کرد. اگر می‌گویید استعماری است مجلس نباید رای می‌داد من که نباید پاسخ آن را دهم.

(با خنده می‌گوید): بس است دیگر!

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار