معاون متوسطه آموزش و پرورش استان کرمانشاه :
تولید زمان و سرعت بخشیدن به آموزش از اهداف آموزش و پرورش استان است
کرمانشاه (پانا) - معاون متوسطه آموزش و پرورش استان کرمانشاه در نشست طرح نظارت جامع که با حضور بازرسان منتخب وزارتی از استان گیلان برگزار شد، گفت: تولید زمان و سرعت بخشیدن به آموزش از رسالتهای آموزش و پرورش استان است.
در ابتدای این نشست، محمدرضا بسامی، معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان، ضمن خیر مقدم به بازرسان منتخب وزارتی از استان گیلان، افزود: پیشرفت و توسعه هر کشوری از آموزش و پرورش آن کشور آغاز میشود؛ به گفته دیگر، آموزش و پرورش زیربنای توسعه است. بنابراین هرگونه هزینه در این خصوص سرمایهگذاری برای رسیدن به اهداف بلند سند تحول بنیادین است.
وی خاطرنشان کرد: کشورهای پیشرفته دنیا به این نتیجه رسیده بودند که با بهبود وضعیت آموزشی میتوانند در جهان مدرن حرفی برای گفتن داشته باشند و از لحاظ اقتصادی با دیگر کشورها رقابت کنند و بر صدر بنشینند؛ بنابراین آموزش خود را بر پایههای خودکفایی و استقلال اقتصادی از دیگر کشورها بنا نهادند و جهش در علم و فناوری را هدف خود ساختند.
وی با اشاره به پیشرفتهای خوب صورت گرفته در نظام آموزشی کشورمان در چند سال اخیر یادآور شد: باید همزمان با پیشرفتهای جهانی در حوزه علم، دانش و صنعت و فناوری حرکت کنیم و ضمن استقلال نظام آموزشی ایران اسلامی با دیگر کشورها، در سرعت بخشیدن به توسعه علم و پیشرفت همهجانبه کشور تلاش کنیم.
بسامی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در گذشته محققان آموزشی، تولید اطلاعات آموزشی را مد نظر قرار دادند و اعتقاد داشتند هر کشوری که اطلاعات بیشتر و دقیقتر تولید کند، آینده بهتری دارد؛ اما امروز با پیشرفتهای لحظهای در حوزه علم و فناوریهای آموزشی وضعیت طور دیگریاست، در عصری زندگی میکنیم که دگرگونی، تغییر و پیشرفت علمی از مشخصههای بارز آن است. ما باید طوری برنامهریزی و حرکت کنیم که از این دگرگونیها عقب نمانیم.در ابتدای این نشست، محمدرضا بسامی، معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان، ضمن خیر مقدم به بازرسان منتخب وزارتی از استان گیلان، افزود: پیشرفت و توسعه هر کشوری از آموزش و پرورش آن کشور آغاز میشود؛ به گفته دیگر، آموزش و پرورش زیربنای توسعه است. بنابراین هرگونه هزینه در این خصوص سرمایهگذاری برای رسیدن به اهداف بلند سند تحول بنیادین است.
وی خاطرنشان کرد: کشورهای پیشرفته دنیا به این نتیجه رسیده بودند که با بهبود وضعیت آموزشی میتوانند در جهان مدرن حرفی برای گفتن داشته باشند و از لحاظ اقتصادی با دیگر کشورها رقابت کنند و بر صدر بنشینند؛ بنابراین آموزش خود را بر پایههای خودکفایی و استقلال اقتصادی از دیگر کشورها بنا نهادند و جهش در علم و فناوری را هدف خود ساختند.
وی با اشاره به پیشرفتهای خوب صورت گرفته در نظام آموزشی کشورمان در چند سال اخیر یادآور شد: باید همزمان با پیشرفتهای جهانی در حوزه علم، دانش و صنعت و فناوری حرکت کنیم و ضمن استقلال نظام آموزشی ایران اسلامی با دیگر کشورها، در سرعت بخشیدن به توسعه علم و پیشرفت همهجانبه کشور تلاش کنیم.
بسامی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در گذشته محققان آموزشی، تولید اطلاعات آموزشی را مد نظر قرار دادند و اعتقاد داشتند هر کشوری که اطلاعات بیشتر و دقیقتر تولید کند، آینده بهتری دارد؛ اما امروز با پیشرفتهای لحظهای در حوزه علم و فناوریهای آموزشی وضعیت طور دیگریاست، در عصری زندگی میکنیم که دگرگونی، تغییر و پیشرفت علمی از مشخصههای بارز آن است. ما باید طوری برنامهریزی و حرکت کنیم که از این دگرگونیها عقب نمانیم.
در ادامه، سالار نجفی، رییس اداره سنجش اداره کل آموزش و پروش استان گیلان ضمن تشریح طرح نظارت جامع و اهداف و چشماندازهای آن، اظهار داشت: هدف از این بازدید کسب تجربه و پیشرفت وضعیت ارزشیابی و همفکری در راستای اهداف حوزه سنجش است.
در پایان فردین یاوری، رییس اداره امتحانات آموزش و پرورش استان کرمانشاه، ضمن تقدیر از عملکرد خوب معاونت متوسطه و همکاران اداره متوسطه دوم اداره کل، گزارشی از اقدامات انجام گرفته در حوزه امتحانات ارائه کرد و افزود: آموزش و پرورش استان کرمانشاه ۳۱۷۹۹۶ دانشآموز در تمام مقاطع، ۴۲۱۷۵ دانشآموز در دوره متوسطه دوم در ۳۰۰ آموزشگاه، ۱۶۸۴۵ دانشآموز شاخه فنی و حرفهای در ۹۵۵ واحد و ۱۰۳ آموزشگاه دولتی و غیر دولتی بزرگسال دارد و تمام توان خود را در جهت بهبود وضعیت آموزش و ارزشیابی از دانشآموزان به کار خواهد گرفت.
ارسال دیدگاه