تمجید از حضور مؤثر فیلم‌های انقلابی و دفاع مقدس در جشنواره فجر

تهران (پانا) - محمد خزاعی دبیر جشنواره بین المللی فیلم مقاومت طی یادداشتی از حضور قدرتمند فیلمسازان انقلابی و دفاع مقدسی در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر تمجید کرد.

کد مطلب: ۸۹۳۶۸۸
لینک کوتاه کپی شد
تمجید از حضور مؤثر فیلم‌های انقلابی و دفاع مقدس در جشنواره فجر

به گزارش روابط عمومی جشنواره بین المللی فیلم مقاومت، وی در این یادداشت عنوان کرد: در حالی که انتظار می‌رفت در چهلمین سال انقلاب اسلامی شاهد تولیدات چشمگیرتری در حوزه سینمای انقلاب، تاریخ معاصر و روایت دوران دفاع مقدس و مفهوم مقاومت می‌بودیم متاسفانه، به طرز آشکاری شاهد کم کاری و بی مهری دستگاهه های فرهنگی و اجتماعی و سازمان‌ها و نهادهای مختلف در زمینه تولید فیلم‌های انقلابی هستیم.
جای سؤال است دستگاه‌ها و سازمان‌های عریض و طویلی که سالانه بودجه‌های زیاد را به نام فیلم‌های انقلابی و دفاع مقدس در قالب تشکل‌ها، کارگروه‌ها و شوراهای های گوناگون اخذ می‌کنند چرا کارنامه آبرومندی را در حساس‌ترین مقطع تاریخ انقلاب به نمایش نگذاشته‌اند؟ متولیان و مسئولان این نهادها و سازمان‌ها نسبت به این بی توجهی، کم کاری و عدم اهتمام باید پاسخ گو باشند. چرا شاهد خروجی‌ها و فرایندهای قابل دفاعی نیستیم؟
در این میان، تلاش‌ها و مجاهدت تعدادی از فیلمسازان که با همت و به صورت خودجوش دست به آفرینش فیلم‌های ارزشمند و ماندگار زدند نمی‌توان نادیده گرفت. اثاری که به حساس‌ترین مضامین انقلاب و تاریخ معاصر مانند: جریان منافقین، اسلام هراسی، جریان شناسی ضد فساد اقتصادی و رانت خواری و میراث فخرآمیز دفاع مقدس و مفهوم مقاومت اسلامی پرداخته‌اند.
خدا را شکر، که فیلم‌های شما عزیزان تا حدودی کم کاری بسیار دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط را جبران کرد.
وظیفه‌ام می دانم خداقوت و خسته نباشید بگویم به سینماگران عزیزی چون: سرکارخانم نرگس آبیار( شبی که ماه کامل شد به تهیه کنندگی محمدحسین قاسمی) و آقایان: محمدحسین مهدویان(ماجرای نیمروز2- رد خون به تهیه کنندگی سیدمحمود رضوی)، مهدی جعفری(23 نفر به تهیه کنندگی مجتبی فراورده)، رضا زهتابچیان(دیدن این فیلم جرم است به تهیه کنندگی محمدرضا شفا)، هادی حاتمند ( مدیترانه به تهیه کنندگی رشید حاتمند)، سلما بابائی و ونداد دوشن(وکیل مدافع به تهیه کنندگی محسن علی اکبری) و ... که در نقطه عطف چهل سالگی تاریخ انقلاب اسلامی و در جشن سینمای انقلاب آبروداری کردند و با خلق فیلم‌های تاثیرگذار و پرمایه گوشه‌هایی از ظرفیت و انرژی سینمای انقلاب را به رخ کشیدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار