سامانه نوین عملیاتی اورژانس در البرز به بهره برداری رسید

البرز (پانا) - رییس مرکز اورژانس البرز از بهره‌برداری سامانه نوین عملیاتی اورژانس ۱۱۵ به منظور ارتقای کمی و کیفی خدمات اورژانس پیش بیمارستانی در استان البرز خبر داد.

کد مطلب: ۸۹۲۷۲۲
لینک کوتاه کپی شد
سامانه نوین عملیاتی اورژانس در البرز به بهره برداری  رسید

دکتر مهرداد بابایی،رییس مرکز اورژانس استان البرز با اشاره به راه اندازی سامانه نوین عملیاتی اورژانس در استان البرز گفت:«در این سامانه،همه عملیات انجام شده به صورت یک پرونده الکترونیک، بدون کاغذ(paperless) و قابل ردیابی ذخیره می شود به گونه ای که در شروع عملیات کارشناسان پرستار تریاژ تلفنی که در واحد ارتباطات اورژانس، پاسخگوی شماره تلفن ۱۱۵ و با ارائه مشاوره و ثبت شرح حال بیمار و آدرس ، پیشگامان ارائه خدمات هستند ، با نمایش لحظه به لحظه تعداد افراد در انتظار ، مدیریت بهتری در پاسخگویی به تماسها خواهتد داشت و زمان انتظار تماس گیرندگان به شکل قابل توجهی نسبت به قبل کاهش دارد .»

وی افزود:«همچنین با اختصاص دادن گوشی تلفن همراه یا تبلت به پایگاه های اورژانس و ارسال آنلاین ماموریت و آدرس محل فوریت ، از طریق اینترنت ، زمان اعلام ماموریت کاهش می یابد و فرم های کاغذی ماموریت اورژانس، به کلی حذف شده است. به این ترتیب ، ثبت و نگهداری مستندات مأموریتهای اورژانس به صورت الکترونیک انجام می شود و این امر موجب ساماندهی آمار و اطلاعات و نیز بهره گیری به موقع و آنلاین از آمار را فراهم می کند.»

دکتر بابایی ادامه داد:«همچنین با ثبت آنلاین وضعیت بیمار در سامانه ،تمامی پروسه عملیات قابل مشاهده و نظارت پزشک مقیم مرکز خواهد بود و دستورات لازم درمانی و هدایت بیماربه بیمارستان از طریق این سامانه انجام خواهد شد .»

رییس مرکز اورژانس ۱۱۵ استان البرز گفت:«با بهره گیری از این امکان،این فرصت به دست می آید که با تکیه بر آمار صحیح و به موقع ، برنامه های موثری برای بهبود خط مشی ها و ارتقاء کمی و کیفی خدمات تدوین و اجرا گردد و بیش از پیش زمینه افزایش رضایت مندی گیرندگان خدمات درمانی پیش بیمارستانی فراهم شود.»

وی اضافه کرد:« آمبولانس های اورژانس ،با لینک دستگاه GS و پنل ثبت موقعیت آمبولانس با این سامانه ، با دریافت آدرس ماموریت جدید ، نزدیکترین آمبولانس آماده انجام ماموریت به آدرس موردنظر شناسایی و بدون اتلاف وقت ، آدرس به آمبولانس مذکور ارسال می گردد و این امر در کاهش زمان اعلام ماموریت و رسیدن بر بالین بیمار موثر است.»

دکتربابایی از دیگر مزیتهای سامانه نوین عملیاتی اورژانس ۱۱۵ را وجود داشبوردهای مدیریتی و کنترل کیفیت به صورت آنلاین اعلام کرد ،به طوری که مدیر مرکز استان و تیم کنترل کیفیت،به صورت آنلاین، به آمار و اطلاعات ماموریت ها و موقعیت مکانی و زمانی آمبولانسهای اورژانس ۱۱۵ البرز دسترسی و نظارت دارند و در صورت لزوم ، مداخله سریع خواهند داشت.

وی افزود:«در صورت لزوم انتقال بیمار به مرکز درمانی ،بیمارستان مقصد به صورت آنلاین قبل از انتقال بیمار به آن مرکز بوسیله لینک تعبیه شده در بخش تریاژ از وجود بیمار ، علت بیماری و شرایط بالینی وی مطلع شده و پرسنلاورژانس بیمارستان با آماده نمودن دارو و تجهیزات متناسب با بیماری ،آماده پذیرش بیمار خواهند بود.»

رییس مرکز اورژانس ۱۱۵ استان البرز در خاتمه گفت:«در پایان ماموریت قابلیت نظرسنجی آنلاین از سوی بیمار و سوپروایزر اورژانس بیمارستان فراهم می شود و در لحظه اتمام ماموریت، با ارسال پیامک به مرکز مسئول شیفت اورژانس۱۱۵در خصوص کیفیت اقدامات درمانی انجام شده توسط تکنسینهای اعزامی مطلع خواهد شد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار