سامانه نوین عملیاتی اورژانس در البرز به بهره برداری رسید
البرز (پانا) - رییس مرکز اورژانس البرز از بهرهبرداری سامانه نوین عملیاتی اورژانس ۱۱۵ به منظور ارتقای کمی و کیفی خدمات اورژانس پیش بیمارستانی در استان البرز خبر داد.
دکتر مهرداد بابایی،رییس مرکز اورژانس استان البرز با اشاره به راه اندازی سامانه نوین عملیاتی اورژانس در استان البرز گفت:«در این سامانه،همه عملیات انجام شده به صورت یک پرونده الکترونیک، بدون کاغذ(paperless) و قابل ردیابی ذخیره می شود به گونه ای که در شروع عملیات کارشناسان پرستار تریاژ تلفنی که در واحد ارتباطات اورژانس، پاسخگوی شماره تلفن ۱۱۵ و با ارائه مشاوره و ثبت شرح حال بیمار و آدرس ، پیشگامان ارائه خدمات هستند ، با نمایش لحظه به لحظه تعداد افراد در انتظار ، مدیریت بهتری در پاسخگویی به تماسها خواهتد داشت و زمان انتظار تماس گیرندگان به شکل قابل توجهی نسبت به قبل کاهش دارد .»
وی افزود:«همچنین با اختصاص دادن گوشی تلفن همراه یا تبلت به پایگاه های اورژانس و ارسال آنلاین ماموریت و آدرس محل فوریت ، از طریق اینترنت ، زمان اعلام ماموریت کاهش می یابد و فرم های کاغذی ماموریت اورژانس، به کلی حذف شده است. به این ترتیب ، ثبت و نگهداری مستندات مأموریتهای اورژانس به صورت الکترونیک انجام می شود و این امر موجب ساماندهی آمار و اطلاعات و نیز بهره گیری به موقع و آنلاین از آمار را فراهم می کند.»
دکتر بابایی ادامه داد:«همچنین با ثبت آنلاین وضعیت بیمار در سامانه ،تمامی پروسه عملیات قابل مشاهده و نظارت پزشک مقیم مرکز خواهد بود و دستورات لازم درمانی و هدایت بیماربه بیمارستان از طریق این سامانه انجام خواهد شد .»
رییس مرکز اورژانس ۱۱۵ استان البرز گفت:«با بهره گیری از این امکان،این فرصت به دست می آید که با تکیه بر آمار صحیح و به موقع ، برنامه های موثری برای بهبود خط مشی ها و ارتقاء کمی و کیفی خدمات تدوین و اجرا گردد و بیش از پیش زمینه افزایش رضایت مندی گیرندگان خدمات درمانی پیش بیمارستانی فراهم شود.»
وی اضافه کرد:« آمبولانس های اورژانس ،با لینک دستگاه GS و پنل ثبت موقعیت آمبولانس با این سامانه ، با دریافت آدرس ماموریت جدید ، نزدیکترین آمبولانس آماده انجام ماموریت به آدرس موردنظر شناسایی و بدون اتلاف وقت ، آدرس به آمبولانس مذکور ارسال می گردد و این امر در کاهش زمان اعلام ماموریت و رسیدن بر بالین بیمار موثر است.»
دکتربابایی از دیگر مزیتهای سامانه نوین عملیاتی اورژانس ۱۱۵ را وجود داشبوردهای مدیریتی و کنترل کیفیت به صورت آنلاین اعلام کرد ،به طوری که مدیر مرکز استان و تیم کنترل کیفیت،به صورت آنلاین، به آمار و اطلاعات ماموریت ها و موقعیت مکانی و زمانی آمبولانسهای اورژانس ۱۱۵ البرز دسترسی و نظارت دارند و در صورت لزوم ، مداخله سریع خواهند داشت.
وی افزود:«در صورت لزوم انتقال بیمار به مرکز درمانی ،بیمارستان مقصد به صورت آنلاین قبل از انتقال بیمار به آن مرکز بوسیله لینک تعبیه شده در بخش تریاژ از وجود بیمار ، علت بیماری و شرایط بالینی وی مطلع شده و پرسنلاورژانس بیمارستان با آماده نمودن دارو و تجهیزات متناسب با بیماری ،آماده پذیرش بیمار خواهند بود.»
رییس مرکز اورژانس ۱۱۵ استان البرز در خاتمه گفت:«در پایان ماموریت قابلیت نظرسنجی آنلاین از سوی بیمار و سوپروایزر اورژانس بیمارستان فراهم می شود و در لحظه اتمام ماموریت، با ارسال پیامک به مرکز مسئول شیفت اورژانس۱۱۵در خصوص کیفیت اقدامات درمانی انجام شده توسط تکنسینهای اعزامی مطلع خواهد شد.»
ارسال دیدگاه