41 خانواده کاشانی دارای دو معلول صاحب مسکن شدند

کاشان ( پانا) - رییس اداره بهزیستی کاشان از تحویل مسکن به 41 خانواده دارای دو معلول ساکن در این شهرستان با حضور رییس سازمان بهزیستی خبر داد.

کد مطلب: ۸۹۱۲۰۷
لینک کوتاه کپی شد
41 خانواده کاشانی دارای دو معلول صاحب مسکن شدند

ام البنین متقی نژاد در گفت و گو با پانا کاشان اظهار کرد: این واحدهای مسکونی با زیر بنای 65 تا 85 مترمربع است که کلیه واحدها برای رفاه توان یابان جسمی و حرکتی مطابق با استانداردهای معماری مناسب سازی شده است .

وی افزود: قیمت هر واحد مسکونی بر اساس مساحت با تسهیلات بانکی بین ۷۵۰ میلیون ریال تا ۹۵۰ میلیون ریال است که سهم آورده هر مددجو یک صد میلیون ریال بوده به 40 خانواده دارای 2 توانخواه و یک خانواده با سه توانخواه واگذار شده است.

وی تصریح کرد: تسهیلات بانکی برای هر واحد ۳۵۰ میلیون ریال است و 300 میلیون اعتبار دولتی که ۱۵۰ میلیون ریال توسط بنیاد مستضعفان ۱۰۰ میلیون ریال سازمان بهزیستی و ۵۰ میلیون ریال نیز توسط انجمن خیرین مسکن ساز تامین شده است.

رییس اداره بهزیستی کاشان گفت: توان یابان تحت پوشش این سازمان، چهار 924 خانوار هستند که چهار و 617 خانواده تک‌معلولی، ۲۵۲ خانواده دو معلولی، ۴۷ خانواده سه معلولی ، هفت خانواده دارای چهار معلول و یک خانواده نیز دارای پنج معلول است.

وی افزود: اداره بهزیستی کاشان دارای ۱۱ مرکز توانبخشی است که چهار مرکز شبانه روزی و هفت مرکز روزانه بوده و کلیه خدمات توانبخشی، وسایل توانبخشی، کمک های موردی درمان و هزینه های تحصیلی به توان یابان پرداخت می شود.

وی اظهار کرد: بهره برداری از موسسه خیریه توانبخشی و مرکز فنی و حرفه ای آزاد هاجر کاشان با اعتبار 60 میلیارد ریال برای ظرفیت نگهداری 100 نفر دختر کم توان ذهنی بالای 14 سال، و یک باب مهد کودک با ظرفیت 15 نفر با اعتبار یک میلیارد ریال از دیگر طرح هایی بود که در کاشان به بهر برداری رسید.
متقی نژاد گفت: بیش از 11 هزار نفر در شهرستان کاشان از خدمات سازمان بهزیستی بهره مند هستند که نزدیک به پنج هزار نفر آنها را توانخواهان تشکیل می دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار