رییس دانشگاه فرهنگیان :

فضای دانشجویی نیاز به کار معنوی دارد

مشهد (پانا) - رییس دانشگاه فرهنگیان گفت: فضای دانشجویی نیاز به کار معنوی دارد

کد مطلب: ۸۹۰۲۲۶
لینک کوتاه کپی شد
فضای دانشجویی نیاز به کار معنوی دارد

مهارتی ائمه جماعت پردیس های و مراکز تابعه دانشگاه فرهنگیان با حضور دکتر خنیفر رییس دانشگاه فرهنگیان چهارشنبه دهم بهمن ماه 97 در مشهد مقدس برگزار شد.

خنیفر ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این دوره در نقطه مقدس کشور گفت: مشهد مقدس در حقیقت مراد همه ما ایرانی ها حضرت امام رضا (ع) برای زیارت و عرض ادب می باشد.

وی ضمن تبریک به منابت حلول و بلوغ چهلمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی گفت: امیدواریم از این نشست ها نتیجه خوبی کسب کرده و برای نسل های آینده درسنامه های خوبی تدوین کنیم.

رییس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان، دانشگاهی حاکمیتی و ماموریت محور است، افزود: ما در فضای دانشجویی نیاز به کار معنوی داریم و به همین دلیل باید از ویژگی های هزاره سوم که : پایان عصر اضطراب و آغاز عصر افسردگی، دوران تشدید تردید، دوران انفجار شبهه ها، افزایش مرگ مولف و اندیشه، رواج عرفان های کاذب، عصر اطلاعات سریع و ترافیک اخبار ، دنیا مجازی، عصر تشنگی گفتگو و است، آشنا باشیم.

وی کشور خطاب به ائمه جماعت با تاکید بر نکاتی در مورد جوانان و نوجوانان، تصریح کرد: چگونه گفتن را بر گفتن مقدم دانستن، استفاده از زبان مشترک، مصداقی صحبت کردن، ترغیبی کار کردن، همراهی، علمی صحبت کردن، مطالعه و با صداقت صحبت کردن از جمله مواردی است که موجب جذب جوانان و نوجوانان می شود.

خنیفر تاکید کرد: هنر کار معنوی و تربیت، کار بسیار سختی است. اما این شما هستید که باید نسل به پرسشگر جوان و نوجوان که پر از خطا است راه را نشان دهید.

رییس دانشگاه فرهنگیان کشور در پایان به برخی از روش های ارتباط موثر اشاره کرد و خاطر نشان کرد: حضور در خوابگاه ها، برگزاری جلسات مناظره، را اندازی حلقه های اندیشه، ایجاد صندوق و یا مشخص کردن رابطی برای طرح سوال، برگزاری جلسات هفتگی، کارگاه های نقد و معرفی کتاب از جمله مواردی است که از شما ائمه جماعت انتظار دارم در دانشگاه فرهنگیان و برای دانشجویان ایجاد کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار