معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور
آموزش و پرورش دانشآموزان با نیارهای ویژه متمایز ،دشوار و در عین حال ارزشمند است
زاهدان(پانا)- رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور گفت: کار مربیان و معلمان در آموزش و پرورش و تربیت دانشآموزان و کودکان استثنائی که دارای معلولیت های مختلفی هستند بسیار دشوار و در عین حال ارزشمند است.
قدمی در نشست صمیمی با مدیران مدارس استثنایی شهرستانها ومناطق سراوان ، سیب وسوران ،مهرستان ، بم پشت و جالق، اظهار د اشت:استقلال و آزادگی و عزت ایران اسلامی از مهم ترین دستاورد های انقلاب اسلامی بود.
وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره )و شهدای انقلاب اسلامی مهم ترین عوامل پیروزی انقلاب اسلامی را رهبری حکیمانه امام خمینی(ره) و وحدت مردم عنوان نمود.
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور،ابراز کرد: معلمان باید با مطالعه و حضور در کارگاههای آموزشی علم و دانش خود را نسبت به شرایط ویژه دانشآموزان استثنایی افزایش داده و بهروز کنند.
او محور اصلی تعلیم و تربیت را محبت و دوستی بیان کرد و ادامه داد : باعشق به کار و تلاش بهترین نتیجه را می توان کسب کرد.
قدمی عنوان داشت: کار مربیان و معلمان در آموزش و پرورش و تربیت دانشآموزان و کودکان استثنائی که دارای معلولیت های مختلفی هستند بسیار دشوار و در عین حال ارزشمند است وبهترین عبادت، کاری است که در سختی انجام شود.
وی با اشاره به لزوم به روز بودن دانش و اطلاعات معلمان استثنایی، خاطرنشان کرد: معلمان و مربیان حوزه تعلیم و تربیت دانشآموزان استثنایی باید به علوم و اطلاعات روز مسلط بوده و روش های تدریس و روانشناسی یادگیری این قشر از جامعه را به خوبی بشناسند.
مدیر کل آموزش وپرورش استان هم در این جلسه گفت :دانش آموزان استثنایی از توانایی ها خوبی برخوردار هستندودر این راستا معلمان این دانش آموزان در شناسایی و پرورش استعدادهای آنان نقش بسزایی دارند .
علیرضا نخعی عشق ورزی و محبت به دانش آموزان استثنایی را مهم ترین وشاخص ترین وظیفه معلمان استثنایی عنوان نمود و آموزش مهارتهای مختلف و استفاده از توانمندی ها و دست سازه های دانش آموزان استثنایی را مورد تاکید قرار داد.
شایان ذکر است : در شهرستان سراوان ۳۵۰ دانش آموزبا نیازهای ویژه درشش مدرسه مشغول تحصیل هستند و بیش از ۷۰ معلم وظیفه تعلیم و تربیت این دانش آموزان را برعهده دارند .
ارسال دیدگاه