کارگروه مشترک تحقق پیام رهبری در آموزشوپرورش تصویب کرد: مشارکت 5هزار مدیر مدارس غیردولتی در طرح مبین
تهران (پانا) - چهارمین جلسه کارگروه مشترک تحقق پیام مقام معظم رهبری در وزارت آموزش و پرورش با حضور همه اعضا در سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی برگزار شد.
![کارگروه مشترک تحقق پیام رهبری در آموزشوپرورش تصویب کرد: مشارکت 5هزار مدیر مدارس غیردولتی در طرح مبین](https://cdn.pana.ir/thumbnail/ZDkxYjQpTalB/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTHeBNXgLU_VogsAIKXaKdntA,,/ZDkxYjQpTalB.jpg)
به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز، در این نشست اعضای کارگروه پیشنهادهای خود را برای ارتقای جایگاه نماز در مدارس غیردولتی با رئیس سازمان مراکز و مدارس غیردولتی در میان گذاشتند.
یکی از مصوبات این جلسه تمرکز بر آموزش مدیران مدارس غیرانتفاعی در کل کشور بود که در فاز اول مقرر شد ۵ هزار مدرسه در طرح مبین شرکت کنند.
همچنین مقرر شد کارگاههای "مدیریت یاوران نماز" و "شیوههای دعوت به نماز" به صورت آموزش ضمن خدمت برای مدیران برگزار شود.
مجتبی زینیوند، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی در این نشست بر حضور روحانی فعال در امر نماز برای برگزاری نماز جماعت و پاسخگویی به سوالات و شبهات دینی دانشآموزان تاکید کرد و مقرر شد مدارس غیردولتی با استفاده از حضور طلاب در مدارس، به نحو مطلوب از ساحت تبلیغی و ترویجی روحانیون اعزامی در تقویت باورهای دینی استفاده کنند.
همچنین در این جلسه محمود مظفر، قائم مقام ستاد اقامه نماز از فعالیتهای انجام شده در مدارس غیردولتی در اجرای دقیق و عملیاتی کردن تفاهمنامه داخلی وزارت آموزش و پرورش تشکر کرد و از مسئولان ارشد سازمان مدارس غیردولتی درخواست کرد خط ویژهای برای توسعه و ترویج فرهنگ نماز در این مجموعه ایجاد شود.
او بر برگزاری طرح مبین، مسابقات کتابخوانی، برگزاری نماز در وقت شرعی به جماعت، توجه به آموزش مربیان و اولیا دانشآموزان تاکید کرد و در پایان نشست مقرر شد از برخی مدارس غیرانتفاعی به صورت سرزده و میدانی برای بررسی وضعیت نمازخانهها و حضور دانشآموزان در نماز جماعت بازدید شود.
به گزارش پانا، طرح مبین با مشارکت ستاد اقامه نماز و وزارت آموزش و پرورش در مدارس اجرا میشود. هدف از اجرای این طرح این است که مدیران مدارس درباره وضعیت اقامه نماز مهارتهای لازم را فرا گیرند و در واقع هدف اصلی ارتقای مهارتهای مدیران مدارس در زمینه شیوه مدیریت اقامه نماز در مدارس است.
ارسال دیدگاه