مشارکت همگانی موجب ارتقای سلامت می شود

مراغه (پانا)- معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش مراغه گفت: مشارکت همگانی و بخصوص همکاری دستگاه ها ،سازمان ها و نهاد ها ،موجب ارتقای ضریب سلامت در جامعه می شود.

کد مطلب: ۸۸۸۵۷۸
لینک کوتاه کپی شد
مشارکت همگانی موجب ارتقای سلامت می شود

جلیل اسلامی در مراسم تجلیل از مدیران مدارس مروج سلامت این شهرستان که در سالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان دانشکده علوم پزشکی برگزار شد ،گفت: همکاری با دستگاه هایی که نگاه علمی و منطقی دارند ،منجر به موفقیت در پیاده سازی اهداف می شود.

وی با بیان اینکه در رویکرد علمی همه سازمان ها همیار همدیگرند ،افزود : امروزه هیچ مرزی بین دستگاه ها و سازمان ها نیست و تبادل نظر و همکاری ،بهترین فرصت برای اجرای برنامه هاست.

وی توجه به حوزه سلامت دانش آموزان را اولویت مهم کاری آموزش و پرورش دانست و اظهار کرد: هرچه قدر ضریب سلامت در کشور بیشتر باشد ،همان قدر خواهیم توانست از ظرفیت های آن سازمان بهره مند شویم.

معاون بهداشتی دانشکده دانشکده علوم پزشکی مراغه نیز در این مراسم با اشاره به اینکه تمامی رفتار های بهداشتی از مدارس نهادینه می شود ،گفت: مدارس بهترین مکان برای پیاده سازی اهداف ارتقای علم و سلامت در کشور است.

علی سلیمانی موضوع کیفی سازی بهداشت مدارس را خوب ارزیابی کرد و افزود : در اجرای برنامه مروج سلامت ،همکاری آموزش و پرورش با دانشکده علوم پزشکی ستودنی است.

وی در ادامه بیماری های غیر واگیر را مهترین چالش حوزه سلامت و بهداشت دانست و گفت: بیماری های قلبی ،دیابت و غدد ازجمله بیماری های غیر واگیر دار می باشند که مصرف سیگار ،قلیان ،کم تحرکی و چاقی مهمترین عامل آن هاست.

وی ادامه داد: 29درصد دانش آموزان چاق هستند که این ناشی از کم تحرکی و تغذیه ناسالم می باشد.

در ادامه این مراسم از مدیران 67مدرسه مروج سلامت مراغه تجلیل بعمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار