هدایت حاتمی:بهبود وضعیت معیشتی اقشار کم درآمد، دغدغه ی جدی دولت است

کرمانشاه (پانا) - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه بهبود وضعیت معیشتی اقشار کم درآمد را دغدغه ی جدی دولت خواند.

کد مطلب: ۸۸۸۰۵۹
لینک کوتاه کپی شد
هدایت حاتمی:بهبود وضعیت معیشتی اقشار کم درآمد، دغدغه ی جدی دولت است

هدایت حاتمی در نشست بررسی بسته های حمایتی دولت از اقشار کم درآمد؛ اظهار داشت: این بسته های حمایتی برای کمک به بهبود وضعیت معیشت خانواده های کم درآمد و آسیب پذیر پرداخت می شود.

وی بیان داشت: سطح درآمد، بهداشت و سواد از شاخص های توسعه انسانی در دنیا محسوب می شوند و تا زمانی که مجموع این شاخص ها بهبود نیابند؛ انسان از فقر نجات پیدا نمی کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه ادامه داد: برخی کشورها تجربیات بسیار خوبی در زمینه توانمندی سازی اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه دارند و در کشور نیز باید انگیزه ی کار و تلاش و پیشرفت را در مردم تقویت کنیم و با توانمندسازی آن ها، بسترهای لازم برای یک آینده بهتر و خروج از چتر نهادهای حمایتی را فراهم کنیم‌.

حاتمی گفت: متاسفانه طی این سال ها سیاست های توسعه ای نامتوازن و مبتی بر رشد، به کشور کشور لطمه زده و باید به سمت برنامه های مبتنی بر توسعه پایدار گام برداریم.

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید طی این سال ها نگاه ویژه‌ای به اقشار آسیب پذیر تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی داشته است و در حوزه بهداشت و سلامت مردم نیز هزینه های بسیاری را متقبل شده است، گفت: اشتغال، تورم و توزیع عادلانه ی درآمدها میان دهک های مختلف جامعه، سه محور اصلی برنامه های مدیریت ارشد استان را تشکیل می دهد‌.

حاتمی اظهار داشت: متاسفانه طی دو سال گذشته استان در زمینه ی نرخ تورم در رده اول و یا دوم کشور قرار داشته است و با تلاش های صورت گرفته از ۴ ماه پیش تاکنون، هرماه یک پله جایگاه استان بهبود پیدا کرده و آذرماه به پله ششم رسیده ایم و الان کمتر از یک درصد با میانگین کشوری فاصله داریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت: طی ماه های اخیر روی تامین مناسب کالاهای مصرفی مورد نیاز مردم تمرکز ویژه کرده ایم و امیدواریم بتوانیم نرخ تورم را به پایین تر از میانگین کشوری کاهش دهیم.

وی بیان داشت: یک بانک اطلاعاتی جامع با تفکیک شهرستانی در زمینه افراد مشمول دریافت بسته های حمایتی، ایجاد می شود و با کمک آن، تمام تلاش خود را به کار می گیریم تا این بسته حمایتی، تمامی اقشار آسیب پذیر را در برگیرد زیرا حتی اگر یک خانوار کم بضاعت هم تحت پوشش قرار نگیرد همه ی ما مدیون و مسئول هستیم.

وی افزود: در زمینه ی گوشت و مرغ با قیمت دولتی نیز دغدغه ی ما توزیع مناسب این کالا در میان اقشار کم درآمد و حاشیه نشین است زیرا سلامت این بخش از جامعه در صورت عدم دریافت این کالاها دچار مشکل جدی می شود.

حاتمی در پایان گفت: افرادی هستند که بیکارند و در هیچ کدام از نهادهای حمایتی نیستند و در همین راستا اداره کار مدل مناسبی را برای شناسایی و برخورداری آن ها از بسته های حمایتی تهیه می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار