معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز؛
نقد مودبانه و اخلاق مدار از مؤلفههای یک جامعه توسعه یافته است
البرز (پانا) - مسعود مهران نیا،معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز یکی از مهمترین مؤلفههای توسعه یافتگی در هر جامعه را بیان نقد مودبانه در چارچوب اخلاق در جهت اصلاح امور دانست و تاکید کرد باید بپذیریم که در جامعه نظرات و تفکرات متفاوتی وجود دارد و همه یکسان نمی اندیشند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز در همایش استانی تجلیل از برگزیدگان پرسش مهر ریاست جمهوری که در کانون شهید فهمیده کرج برگزار شد،سوال رییس جمهور محترم را مطالبه امروز جامعه عنوان کرد و گفت:« اینکه چگونه در محیط مدرسه تحمل و احترام به افکار دیگران و اخلاق و ادب را تمرین کنیم امر مهمی است که میبایست درقالب آموزش نوعی مهارت میان دانش آموزان گسترش یابد.»
وی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی گذشته ۵۵ هزار دانش آموز ۵۷۰۰ همکار فرهنگی و بیش از ۸۰ هزار نفر از اولیای دانش آموزان از استان البرز در فراخوان پرسش مهر شرکت کردند،افزود:« استان البرز در این دوره از جشنواره پرسش مهر ریاست جمهوری موفق به کسب ۳ عنوان برتر کشوری و ۳ نفر برگزیده کشوری گردید.»
مهران نیا با بیان اینکه تحمل نظرات مخالف،صبر و بردباری و رعایت نزاکت و اخلاق از آموزههای دین اسلام می باشد،تصریح کرد:«یکی از مهمترین علل رشد و توسعه یافتگی هر جامعه ای را بیان نقد مودبانه در چارچوب اخلاق در جهت اصلاح امور است .»
وی تحمل دیدگاههای متفاوت و نظرات مخالف را مفهوم اصلی پرسش مهر ریاست محترم جمهوری عنوان کرد و گفت:« باید بپذیریم که در جامعه نظرات و تفکرات متفاوتی وجود دارد و قرار نیست همه یکسان بیاندیشند، آنچه مهم است برخورد منطقی و درست ما با عقاید و نظرات دیگران است که می بایست توام با اخلاق مداری ،صبر و حوصله باشد.»
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز با اشاره به موضوع پرسش مهر سال تحصیلی ۹۸-۹۷ و اهمیت مهارت آموزی در میان دانش آموزان افزود:« امروزه صرف داشتن مدرک مفید نمی باشد و کسانی موفق هستند که در کنار مدرک تحصیلی دارای مهارت و توانایی ویژه ای نیز باشند.»
وی با با بیان اینکه عرصه مهارت آموزی محدود به انواع خاصی نیست،گفت:« آموزش مهارت کنترل خشم، مهارت خوب شنیدن،مهارت فهم هنرهای نمایشی و مهارت خلق آثار هنری از مهمترین مهارت های هستند که جامعه ما امروزه به آن نیاز دارد.»
مهران نیا آموختن محفوظات و معلومات بدون توجه به مهارن آموزی را آفت علم آموزی دانست و افزود:« معلمان و اولیای دانش آموزان باید در کنار توجه به علم آموزی نگاه ویژه ای به مهارت آموزی و توانمندسازی دانش آموزان نیز داشته باشند تا با شناسایی ظرفیتها و استعدادهای دانش آموزان موجبات رشد و شکوفایی این عزیزان را فراهم آورند.»
ارسال دیدگاه