نعمت اللهی: نیروهای ستادی امکان نامزد شدن در انتخابات شورای عالی آموزش و پرورش را ندارند

وزیر آموزش و پرورش همواره به دنبال فرصتی است که بتواند حضور موثرتر همکاران فرهنگی را تصمیم‌گیری‌ها پیگیری کند

تهران (پانا) - قائم‌مقام وزیر و رئیس مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش‌وپرورش انتخابات برای انتخاب سه عضو فرهنگی شورای عالی آموزش و پرورش را در راستای تأکید مقام معظم رهبری مبنی‌بر حفظ شأن و جایگاه معلمان و همچنین دستور رئیس جمهوری مبنی‌بر مشارکت اقشار مختلف جامعه در تصمیم‌گیری‌های کلان دانست.

کد مطلب: ۸۸۷۵۱۹
لینک کوتاه کپی شد
نعمت اللهی: نیروهای ستادی امکان نامزد شدن در انتخابات شورای عالی آموزش و پرورش را ندارند

امیرعلی نعمت‌اللهیصبح امروز با حضور در ستاد برگزاری انتخابات سه عضو فرهنگی شورای عالی آموزش و پرورش، از نزدیک در جریان فعالیت‌های این ستاد و روند ثبت‌نام نامزد‌های انتخابات قرار گرفت.

نعمت‌اللهی در ابتدای صحبت‌های خود از تلاش‌های همه کارکنان ستاد برگزاری انتخابات تشکر کرد و گفت: «تمام نیروهای دفتر وزارتی موظف هستند که با تمام قوا در کنار ستاد برگزاری انتخابات حضور داشته باشند تا این انتخابات با کیفیت و سرعت بیشتری برگزار شود.»

او ادامه داد: «این انتخابات در راستای تأکید مقام معظم رهبری مبنی‌بر حفظ شأن و جایگاه معلمان و همچنین دستورات رئیس جمهوری مبنی‌بر مشارکت اقشار مختلف جامعه در تصمیم‌گیری‌های کلان و با تدبیر و پیگیری وزیر آموزش و پرورش گام دیگری در جهت مشارکت بیشتر همکاران فرهنگی برگزار می‌شود.»

قائم‌مقام وزیر آموزش و پرورش گفت: «همه برنامه‌های وزیر آموزش و پرورش که برای گرفتن رأی اعتماد به مجلس ارائه شد در راستای تحول در نظام آموزشی کشور با استفاده از نظرات و مشارکت همه فرهنگیان کشور است. در همه تصمیماتی که وزیر آموزش و پرورش اتخاذ می‌کند به طور مستقیم یا غیرمستقیم نظرات جامعه فرهنگی کشور نیز اعمال می‌شود.»

او ادامه داد: «وزیر محترم همواره به دنبال فرصتی است که بتواند براساس ضابطه و دستورالعمل‌های قانونی حضور موثرتر همکاران فرهنگی را در تصمیم‌گیری‌ها پیگیری کند که برگزاری انتخابات صندوق ذخیره فرهنگیان و انتخابات پیش‌ رو در همین راستاست.»

نعمت‌اللهی با اشاره به شرایط افراد رأی‌دهنده گفت: «علاوه بر شاغلان، به دلیل تکریم مقام و استفاده از تجربه بازنشستگان، بازنشستگان فرهنگی هم در این انتخاب شرکت می‌کنند و همچنین برای بهره‌گیری از نظرات دانشجومعلمان، آن‌ها هم می‌توانند در انتخابات رأی دهند.»

اصغر حصیری، مشاور وزیر آموزش و پرورش و مسئول ستاد راهبری انتخابات شورای عالی آموزش و پرورش نیز در این نشست گفت: «این ستاد سال گذشته برای برگزاری انتخابات سه عضو فرهنگی صندوق ذخیره فرهنگیان تشکیل شد، امسال نیز با دستور وزیر محترم قرار بر این شد که انتخابات سه عضو فرهنگی شورای‌عالی آموزش‌ و پرورش را برگزار کنیم. در این انتخابات یک میلیون فرهنگی و بیش از 700 هزار بازنشسته فرهنگی حق رای دارند. بازنشستگان و دانشجومعلمان فقط می‌توانند به عنوان رای‌دهنده در این انتخابات شرکت کنند، زیرا نامزدهای انتخابات باید حداقل 12 و حداکثر 31 سال سابقه داشته باشند. از دیروز ساعت 08:00 صبح ثبت‌نام از نامزدها آغاز شد الحمدالله استقبال خوب بوده است.»

او ادامه داد: «در ابتدا اعلام شد که 125 هزار نفر از فرهنگیان واجد شرایط نامزدی در این انتخابات هستند اما بنا به دستور وزیر محترم مبنی‌بر اینکه نیروهای ستادی امکان نامزد شدن در این انتخابات را ندارد، این عدد به 118 هزار نفر کاهش یافت. لذا این 118 هزار نفر عزیزانی هستند که فقط در مدرسه فعالیت دارند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار