معاون عمرانی آموزشوپرورش خبر داد:
اختصاص هزار میلیارد تومان برای تکمیل پروژههای نیمهتمام مشارکتی در سال 98
رخشانیمهر: امروز میزان سرانه فضای آموزشی در کشور با رشد سه برابری نسبت به پیش از انقلاب به ۵.۲ مترمربع رسیده است
تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در سفر یک روزه به استان مرکزی، از فضاهای آموزشی شهرستانهای دلیجان و محلات بازدید کرد.
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، مهراله رخشانیمهر در بازدید از فضاهای آموزشی این دو شهرستان که با همراهی علیرضا سلیمی، نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شواری اسلامی انجام شد، گفت: «در حوزه عمرانی آموزش و پرورش همواره با مشکلات عدیده مواجه بوده است، اعتقاد راسخ داریم که باید فضاهای آموزشی مناسب و استاندارد در اختیار همه دانشآموزان چه شهری و چه روستایی ایران اسلامی قرار گیرد.»
او به تاریخچه مدرسهسازی در ایران اشاره کرد و گفت: «اوج ساخت و ساز مدارس از اوایل دهه ۶۰ یعنی در سالهای ۶۰ تا ۶۷ آغاز شد و در این سالها حجم انبوهی از پروژههای آموزشی احداث شد. در سال ۱۳۷۷ با شکلگیری جامعه خیرین مدرسهساز کشور اولین مدارس خیرساز کشور احداث شدند و تاکنون ۲۰ درصد مدارس کشور از سوی خیرین احداث شده است و البته این مشارکت ارزشمند در دو سال اخیر به ۵۰ درصد رسیده است.»
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در بخش دیگری از سخنان خود ۳۰درصد فضاهای آموزشی موجود در کشور را نیازمند بازسازی یا مقاومسازی دانست و گفت: «در سال ۸۲ بیش از ۷۰ درصد مدارس کشور تخریبی بودند و فقط ۳۰ درصد از مدارس ما ایمنی لازم را دارا بودند؛ اما در سال ۹۷ این میزان بالعکس شده و هماکنون ۷۰ درصد مدارس کشور ایمن هستند.»
رخشانیمهر گفت: «دولت برای اتمام پروژههای نیمه تمام خیری در سال جاری ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده است.»
معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: «در لایحه بودجه سال ۹۸، هزار میلیارد تومان صرفاً برای تکمیل پروژههای نیمه تمام مشارکتی که ۵۰ درصد آن از سوی خیرین گرانقدر احداث شده است، اعتبار در نظر گرفته شده است که به نظر میرسد با این رقم بخش عمدهای از مشکلات پروژههای نیمهتمام خیّری رفع شود.»
رخشانیمهر به فرارسیدن چهلمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: «پیش از انقلاب سرانه فضای آموزشی در کشور به ازای هر دانش آموز ۱.۵ مترمربع و توزیع آن نیز به صورت ناعادلانه و متمرکز در بخشهای خاصی از کشور بود. امروز این میزان سرانه فضای آموزشی با رشد سه برابری به ۵.۲ مترمربع رسیده است.»
ارسال دیدگاه