معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران اعلام کرد؛

معاون پرورشی آموزش‌و‌پرورش شهر تهران: بیش از ۸۰۰ طلبه و روحانی در مدارس شهر تهران فعالیت می‌کنند

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران از فعالیت بیش از ۸۰۰ طلبه و روحانی در مدارس شهر تهران خبر داد.

کد مطلب: ۸۸۴۱۷۵
لینک کوتاه کپی شد
معاون پرورشی آموزش‌و‌پرورش شهر تهران: بیش از ۸۰۰ طلبه و روحانی در مدارس شهر تهران فعالیت می‌کنند

عبدالرسول کریمی در همایش امام جماعات مدارس تهران که صبح امروز در آموزش و پرورش منطقه 14 برگزار شد گفت: «یکی از کارهای اساسی ما با تکیه بر حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی، تعمیق آموزه‌های دینی مبتنی بر ۳ منشور نورانی قرآن، عترت و نماز است.»

او ادامه داد: «برای به نتیجه رساندن این ۳ کار به دنبال این هستیم که رابطه معنادار با حوزه‌های علمیه داشته باشیم. یکی از افتخارات ما فعالیت بیش از ۸۰۰ طلبه و روحانی در مدارس است و طرح امین یکی از کارهای نادر در شهر تهران است که طبق آن در ۱۵۵ مدرسه روحانی حضور دارد که سال گذشته ۶۳ مدرسه روحانی داشت.»

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران گفت: «تقریبا ۲۳۴ خواهر در مدارس مشغول فعالیت هستند و خوشبختانه با رصدهایی که داشتیم نتایج کیفی و کمی خوبی در مدارس مشاهده شده است. برای کم کردن آسیب‌های اجتماعی هم‌افزایی مناسب بین تمام ارکان لازم است.»

او درباره توانمندسازی نیروها و روحانیون در مدارس گفت: «دانش‌آموزان نیاز دارند دانایی و توانایی به دست بیاوردند تا استوار در قبال مشکلات باشند. توجه و عنایت به ویژگی‌های رشدی و جسمی دانش‌آموزان مهم است همچنین تفاوت‌های فردی دانش‌آموزان مهم است به ویژه بچه‌های نسل فعلی.»

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران افزود: «برای انجام کار اساسی تلاش کنیم و مدیریت در قلب‌ها داشته باشیم، این موضوع یکی از ویژگی‌های مقام معظم رهبری است. برای ارتباط با دانش‌آموزان ارتباط معنادار با حسن خلق است.»

او ادامه داد: «براساس سند تحول بنیادین باید بدانیم آموزش و پرورش تک‌ساحتی نیست و ۶ ساحت وجود دارد که ساحت اخلاقی و اعتقادی نیز باید ویژه دیده شود.»

کریمی افزود: «در مدارس تلاش کنیم کارکردهای آموزش و پرورش را هم‌زمان باهم به صورت تبلیع، ترویجی، فرهنگی و اعتقادی داشته باشیم. دانش‌آموزان نیاز دارند ساعت‌هایی از سوی روحانیون اختصاص پیدا کند تا برنامه‌های احکام و آموزه‌های دینی به آنان آموزش داده شود.»

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران در پایان افزود: «محیط مدرسه باید با کمک روحانیون و مدیر محیط امن شود تا دانش‌آموزان بتوانند آزادانه نظرات‌شان را بگویند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار