آموزش و پرورش از نظر نگاه و نگرش بیش از هر زمانی نیازمند تغییر است

مشهد (پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی در جلسه روسای ادارات آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: آموزش و پرورش از نظر نگاه و نگرش بیش از هر زمانی نیازمند تغییر است.

کد مطلب: ۸۸۳۶۳۹
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش از نظر نگاه و نگرش بیش از هر زمانی نیازمند تغییر است

رضا صابری تولایی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان خراسان رضوی گفت: توجه ویژه به پوشش تحصیلی، توسعه متوازن، برنامه تعالی، کیفیت بخشی آموزشی، رشد حرفه ای معلمان و ارتقاء مدیریت آموزشگاهی از مهمترین اهداف معاونت آموزش متوسطه خواهد بود که در مسیر تحقق آن گام برمی داریم.

وی در توضیح طرح برنامه ویژه مدرسه گفت: برنامه ویژه مدرسه برنامه ای است که تمرکز زدایی، مدرسه محوری و تفویض اختیار را به همراه دارد و طبق این برنامه باید ۲ ساعت از ساعات رسمی آموزش در مدرسه را به برنامه ویژه مدرسه اختصاص دهیم، این برنامه مصداق عملی، اجرایی و مسیر روشنی برای تحقق شعار مدرسه زندگی، نشاط و پویایی و عدالت آموزشی خواهد بود.

صابری مهمترین دلایل ترک تحصیل در بین دانش آموزان را مشکلات اقتصادی خانواده ها، بی انگیزگی و ازدواج دختران برشمرد و افزود: عوامل ذکر شده از عوامل اصلی کاهش پوشش تحصیلی می باشد از همین روی باید با هدایت تحصیلی و همچنین توسعه متوازن در جهت کاهش ترک تحصیل دانش آموزان حرکت کنیم.

وی در زمینه توفیقات آموزش و پرورش استان تصریح کرد: در ثبت نام جشنواره نوجوان خوارزمی در سامانه وزارتی همگام و همچنین در خود ارزیابی برنامه تعالی رتبه اول کشور را بدست آوردیم ضمن اینکه در حوزه برون سپاری رتبه اول کشور و در بحث مدارس تعالی در دوره دوم متوسطه نیز در سطح کشور رتبه سوم را کسب کردیم.

صابری تولایی با بیان اینکه در حال حاضر دغدغه و اهتمام معاونت آموزش متوسطه استقرار پایه دوازدهم می باشد گفت: نسخه شفابخش دانش آموزان پایه دوازدهم فقط مراجعه به کتاب های درسی و معلمان است.

وی در پایان از انتخاب و انتصاب مدیران مدارس استان خراسان رضوی به شیوه الکترونیکی خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار