فاضل نظری: نظام کنکور به دانشآموزان نمیگوید در کجای زندگی از دانش استفاده کنند
تهران (پانا) - مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان میگوید نظام کنکور فرق رباعی و دوبیتی را از دانشآموزان میخواهد اما به آنها نمیگوید که در کجای زندگی میتواند از این دانش استفاده کند.
![فاضل نظری: نظام کنکور به دانشآموزان نمیگوید در کجای زندگی از دانش استفاده کنند](https://cdn.pana.ir/thumbnail/ZDc5ZjcCDTq2/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTHhY3g7hopXvwsAIKXaKdntA,,/ZDc5ZjcCDTq2.jpg)
به گزارش روابط عمومی وزارت آموزشوپرورش، فاضل نظری در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزشوپرورش استانها که در اردوگاه شهیدباهنر در حال برگزاری است، به رفع موانع موجود در مسیر تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت: «باید موانع پیش روی آموزش و پرورش برداشته شود و در حال حاضر موانعی که وجود دارد شامل سه دسته ساختاری و روشی زیرساختی و اطلاعاتی نگرشی است که مانع نگرشی مهمترین مانع است.»
او افزود: «در زمانی که تغییر رویکرد از نظام قدیم به نظام جدید داشتیم، تغییر زیادی در محتوا انجام گرفت و برای هر تغییری باید برای رفع موانع نگرشی قدم برداشته شود.»
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ادامه داد: «تغییر نظام ارزشی در راستای رفع موانع نگرشی رخ میدهد، در آموزش و پرورش مواردی را آموختیم که به علم تبدیل شد اما به عمل و مهارتی تبدیل نشدند. نظام کنکور فرق رباعی و دوبیتی را از دانشآموزان میخواهد اما به وی نمیگوید که در کجای زندگی میتواند از این دانش استفاده کند.»
نظری گفت: «در حال حاضر دانشآموزان به سمت رشتههای درسی و دانشگاهی خاصی اشتیاق دارند و مدارس هم به دلیل مطالبات خانوادهها در همین مسیر برنامهریزی میکنند، در حالی که اگر دانشآموزان مهارت «کارگروهی»، «نه گفتن» و «کنترل خشم» را یاد بگیرند، جامعه دچار آسیبهای اجتماعی نخواهد شد.»
او در ادامه گفت: «جشنوارهها را به مهرواره تبدیل کنیم و دانشآموزان را گروهی به مسابقات هدایت کنیم. وزیر آموزش و پرورش، از کانون بهعنوان شریک استراتژیک برای آموزشوپرورش یاد کردند و در حال حاضر کانون نیاز به اعضایی دارد که با عشق و علاقه به کانون بیایند و از ظرفیتهای موجود در آن استفاده کنند.»
ارسال دیدگاه