امام جمعه شهرستان گناباد:بصیرت، لازمه عبور از فتنه هاست

زیرکوه(پانا) ـ امام جمعه موقت شهرستان گناباد و استاد دانشگاه، شبهه،شایعه و شک راعناصر تشکیل دهنده فتنه نامید و افزود:بصیرت، لازمه عبور از فتنه ها است.

کد مطلب: ۸۸۲۸۰۷
لینک کوتاه کپی شد
امام جمعه شهرستان گناباد:بصیرت، لازمه عبور از فتنه هاست

حجت الاسلام والمسلمین دکتر اسلامی امام جمعه موقت شهرستان گناباد ، امروز در جمع کارکنان سپاه زیرکوه، شبهه،شایعه و شک راعناصر تشکیل دهنده فتنه نامید و خاطرنشان کرد:فتنه از صدر اسلام وجود داشت و در زمان حضرت علی(ع) در جنگ صفین و جنگ جمل بیشترین تأثیر را در جامعه مسلمین گذاشت.

وی با بیان این حدیث از حضرت علی در نهج البلاغه که ایشان می فرمایند: فتنه ها وقتی روی می دهند، تیره و تار هستند و وقتی پشت می کنند فضاروشن می شود،گفت:در جنگ جمل یک طرف میدان حضرت علی بود و در طرف دیگر صاحب اندرونی پیامبر،عایشه -در یک طرف عمار و یاسر و در طرف دیگر طلحه و زبیر لذا فضا بسیار پیچیده و مه آلود بود چون هردوطرف هم سابقه جهاد داشتند و هم سابقه شهادت و هردو طرف جزو صحابه پیامبر بودند،اینجا برای مردم عادی فضا سخت غبارآلود می گردد.

حجت الاسلام اسلامی ادامه داد:در فتنه سال 88 هم وقتی در متن فتنه قرار داشتیم خیلی از وقایع گنگ بود و وقتی از فتنه عبور کردیم با مراجعه به مصاحبه ها و سخنرانی های سران فتنه و سلطنت طلب ها و دشمنان خارجی نظام،متوجه عمق فتنه شدیم.

وی با بیان این حدیث از حضرت علی(ع)که ایشان خطاب به مردم زمان خودشان می فرمایند:اگر من در مسند حکومت بنشینم فتنه ها به شما روی می آورد،گفت:این چه منطقی است که در قرآن کریم آمده است که وقتی جامعه دینی شکل گرفت ما آن جامعه را دچار فتنه می کنیم؟وی در پاسخ این سوال گفت: یکی از سنت های الهی این است که وقتی جامعه ی دینی شکل گرفت آن جامعه را دچار فتنه می کند تا طرفداران واقعی اسلام و اهل نفاق مشخص گردند.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی،با بیان اینکه نهج البلاغه کتاب فتنه شناسی وبصیرت گفت:فتنه ها در زمان علی (ع)خیلی بیشتر از زمان پیامبر بود،چون شأن پیامبر مبارزه با کفر بود و شأن ولی خدا مقابله با نفاق.

وی در ادامه با بیان اینکه،در کتب معتبر اهل سنت آمده است که پیامبر(ص) می فرمایند:از فتنه ها در آخرالزمان نترسید چون فتنه هاست که منافقین را رسوا می کند.گفت:منافقین در جامعه دینی بر پای نظام و ولایت وزنه شدند و چوب لای چرخ نظام می اندازند و با عملیات نفاقشان می خواهند جلوی حرکت و سرعت قطار انقلاب و نظام را بگیرند،لذا وقتی فتنه های روی می دهد و یک موجی ایجاد می شود،نظام این منافقان را رسوا می کند و از بدنه نظام جدا می شوند و قطار پیشرفت نظام سرعت بیشتری می گیرد.

وی ادامه داد:وقتی فتنه ای روی میدهد شاید درد و رنج داشته باشد ولی مانند مرضی می ماند که با جراحی که با درد و خونریزی همراه است از انسان دور می گردد.وی خاطرنشان کرد:بعضی ها بعد از فتنه 88 داد می زدند که چند نفر کشته شدند،اینها اگر در جنگ جمل که هر دوطرف از شهروندان جامعه اسلامی بودند و قریب 10هزار کشته شدند چه می گفتند؟.

امام جمعه موقت گناباد در ادامه افزود:بروز فتنه در جامعه دینی اجتناب ناپذیر است و به موازات پیشرفت جبهه ی حق نقشه های جبهه باطل هم به روز می گردد،لذا بصیرت لازمه عبور موفق از فتنه هاست.

اسلامی گفت:وقتی انقلاب اسلامی در دهه 50شمسی اتفاق افتاد یک زلزله سیاسی برای جریان سلطه بود،و وقتی رئیس جمهور آمریکا از سیا سوال کرد که چرا شما انقلاب ایران را پیش بینی نکردید؟ در پاسخ گفتند کامپیوترهای ما مولفه های انقلاب ایران را نمی توانند تحلیل کنند.

انقلاب اسلامی ایران با ظهورخود زیرمیزبازی با نظام سطه زد

مدرس دانشگاه در ادامه با بیان اینکه، انقلاب اسلامی ایران با ظهورخود زیرمیزبازی با نظام سطه زد،افزود:اصل دعوای نظام سلطه با انقلاب ما اصل نظام است،نه موشک و هسته ای ما.

وی ادامه داد:تمام کشورهای خاورمیانه نوکر بی مزد و مواجب آمریکا بودند و آمریکا بالای سر اینها یک گنده نوکر به نام محمدرضا پهلوی گذاشته بود،انقلاب اسلامی زیر میز این بازی زد و گفت من این بازی را قبول ندارم و ساختار نظام سلطه را به هم ریخت و در دهه 50شمسی اولین تقابل را به آمریکا تحمیل کرد و و برای اولین بارآمریکا در تاریخ 200ساله خود شکست خورد.

وی ادامه داد: در دهه 50شمسی انقلاب اسللامی ایران آمریکا را از ایران دور ریخت و دراواخر دهه 90 انقلاب دارد آمریکایی ها را از خاورمیانه اخراج می کند.

اسلامی ادامه داد:آمریکایی ها و نظام سلطه در دهه 60 فتنه ی نظامی امنیتی باما راه انداختند ولی به نتیجه ای نرسیدند و در دهه 70فتنه ی فرهنگی را علیه ما را انداختندند و ظرف 20سال مغز و فکر جوانان ما را به وسیله ی بمب های فسق و فجور و ایجاد کفر و الهاد با استفاده از ظرفیت رسانه ای خود بمباران کردند ولی در دهه 90 با این همه هزینه و تلاش جبهه استکبار برای رشد جوانانی که از جهاد و شهادت و نظام ارتباطی نداشته باشند،دیدند که از دل اینهمه تبلیغات و هزینه که در دهه هفتاد انجام دادندنسلی به وجود آمده است که از جوانان انقلابی صدر انقلاب انقلابی تر هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار