مدیر اجرایی طرح بین المللی ترسیب کربن :افزایش اشتغال با تشکیل ۹۷ صندوق خرد اعتباری

بیرجند (پانا) ـ مدیر اجرایی طرح بین المللی ترسیب کربن خراسان جنوبی در خصوص طرح بین المللی ترسیب کربن خبر داد و افزود : مدیر اجرایی طرح ترسیب کربن در خراسان جنوبی گفت:۷۰۷ نفر از صندوق خرد اعتباری طرح بین المللی ترسیب کربن تسهیلات اشتغال زایی دریافت کردند.

کد مطلب: ۸۸۲۴۵۵
لینک کوتاه کپی شد
مدیر اجرایی طرح بین المللی ترسیب کربن :افزایش اشتغال با تشکیل ۹۷ صندوق خرد اعتباری

علیرضا یاری مدیر اجرایی طرح بین المللی ترسیب کربن در خراسان جنوبی گفت:707 نفر در استان از محل تشکیل 97 صندوق خرد اعتباری طرح بین المللی ترسیب کربن تسهیلات اشتغال زایی دریافت کردند .

او افزود:بیشتر این تسهیلات برای راه اندازی کارگاههای صنایع دستی و پس از آن طرح های کشاورزی و دامداری هزینه شده است.

یاری گفت:اجرای طرح بین المللی ترسیب کربن از سال 84 در خراسان جنوبی آغاز و تاکنون در این طرح 97 گروه توسعه روستایی تشکیل و راه اندازی شده که 63 گروه مربوط به شهرستان سربیشه، 15 گروه شهرستان خوسف و 19 گروه مربوط به شهرستان نهبندان است.

مدیر اجرایی طرح بین المللی ترسیب کربن در خراسان جنوبی افزود:هم اکنون هزار و 771 نفر در گروههای توسعه روستایی شهرستان سربیشه، 326 نفر شهرستان خوسف و 370 نفر در گروههای توسعه شهرستان نهبندان عضو هستند.

او گفت:در هر گروه یک صندوق خرد اعتباری نیز راه اندازی شده است که علاوه بر آورده اعضا، کمک های اعتباری دولتی و خیران نیز در آن جمع آوری می شود.

یاری با بیان اینکه تاکنون 254 میلیون تومان آورده اعضا در این صندوق ها جمع آوری شده است، افزود: از محل همین صندوق ها تاکنون 955 میلیون تومان تسهیلات برای 707 طرح اشتغالزا و همچنین 723 درخواست وام موردی اعطا شده است.

مدیر اجرایی طرح بین المللی ترسیب کربن محدوده فعلی اجرای این طرح در استان را یک میلیون و 276 هزار و 342 هکتار اعلام کرد که 225 هزار هکتار آن مربوط به 40 روستای شهرستان سربیشه و یک میلیون و 51 هزار و 342 هکتار آن مربوط به 220 روستا در سایر شهرستانهای استان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار