برگزاری همایش تقدیر از پژوهشگران و فناوران برتر آموزش و پرورش شهر قدس

شهر قدس (پانا) - آیین تقدیر از پژوهشگران و فناوران برتر آموزش و پرورش شهر قدس با حضور معاون پژوهش اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای تهران در سالن شهید دهنو منطقه برگزار گردید.

کد مطلب: ۸۸۱۵۱۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری همایش تقدیر از پژوهشگران و فناوران برتر آموزش و پرورش شهر قدس

صادق محمدی مدیر آموزش و پرورش شهر قدس در این رابطه گفت:در آموزش و پرورش تک تک فعالیت های ما به تحقیق و پژوهش نیاز دارد و در مدارس با دانش آموزان مواجه می شویم و برنامه هایی که اجرا می کنیم می تواند موضوع تحقیق ما باشند .

او درمورد اهمیت مدرسه محوری اظهارکرد:بحث مدرسه محوری مورد تاکید است،یعنی مدیر مدرسه توانایی ها و اختیارات ویژه ای دارد که باید به تدریج این اختیار ،اختیار مطلق شود .

مدیر آموزش و پرورش شهر قدس افزود: امروزه از مدیریت راهبردی در مدارس آموزش پرورش یاد می شود از رهبری آموزشی،مدیریت کیفیت، مدیریت توسعه معلمان ،مدیریت ارتباطات ،مدیریت کارکنان همان منابع انسانی که ارزشمند ترین و گرانبهاترین سرمایه ما به ویژه در آموزش پرورش است .
محمدی گفت:مابایدازفناوری های نوین در آموزش ها استفاده کنیم دردریافت اطلاعات،یادگیری،استفاده از تجهیزاتی که امروزه ایجادشده وبا توجه به تغییرات ساختار آموزشی ایجاد شده دوره های مختلفی باید برای ارتقاء سطح علمی معلمان پیش بینی شود.

او اظهارکرد:آموزش و پرورش به دنبال آمار و ارقام و مسایل کمی نیست اینکه جدولی تهیه کنیم وبیشتر دنبال مسائل کمی باشیم برای اینکه آموزش و پرورش کارش کیفی است و نتیجه کارش در دراز مدت جواب می دهد حتی لحن و کلام نگاه ما به یک دانش آموز در آن واحد نتیجه نمیدهد در دراز مدت نتیجه میدهد.

محمدی بیان کرد:تمامی آنچه که در مدرسه اتفاق می افتد، نیاز به تحقیق و پژوهش دارد و هر معلمی در هر رشته ای که تدریس میکند یک اقدام پژوهی باید داشته باشدباید مقاله علمی تولید شود و مباحثی که مدنظر آموزش و پرورش است تحقیق و پژوهش شود.

مدیر آموزش و پرورش شهر قدس در خصوص آسیب های اجتماعی گفت: یکی از مسایلی که آموزش و پرورش را تهدید می کند بحث آسیب های اجتماعی است که نیاز دارد ما توجه ویژه ای ذاشته باشیم و متمرکز شویم که با یافته های علمی و اقداماتی که انجام م یدهیم آسیب هارا کمتر کنیم وسپس بتوانیم به آن بحث وظیفه و ماموریت اصلی آموزش و پرورش براساس سند تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش برای ما تعریف شده که همانا تعلیم و تربیت است برسیم .

/خبرنگار: آرمین ناصری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار