رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جادهای شهرستان قاین :عملیات راهداری زمستانی در قاین آغاز شد/۳ اکیپ در نظر گرفته شده است
قاین(پانا) ـ رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جادهای شهرستان قاین از آغازعملیات راهداری زمستانی در قاین خبرداد.
سید علی اکبر قریشی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جادهای شهرستان قاین در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: عملیات راهداری زمستانی شامل تنقیه پلها و قنوها، اصلاح حریم راهها، عملیات لکه گیری و نصب علائم اطلاعاتی، ایمنی و هشدار دهنده در اکثر محورهای حوزه این اداره انجام شده و همچنین اصلاح و شیب شیروانی و رفع افتادگی شانه راههای آسفالتی در محورهای مواصلاتی قاین در حال اجرا است.
او، با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون اقدامات زیادی توسط این اداره برای بحث راهداری زمستانی و تسهیل در تردد صورت گرفته، افزود: گشتهای راهداری به اداره راهداری و حمل و نقل جادهای قاین با حضور مستمر در کلیه محورهای اصلی و روستایی نسبت به رفع ایرادات احتمالی جهت حفظ کیفیت تردد در این محورها اقدام میکنند.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای قاین، بیان کرد: تعداد ۳ اکیپ جهت راهداری زمستانی راههای حوزه استحفاظی قاین در نظر گرفته شده است که در ۳ راهدارخانه مستقر و با تعداد ۱۷ دستگاه ماشین آلات راهداری زمستانی خدمات لازم را ارائه میدهند.
او، تصریح کرد: تبدیل تعداد ۲دستگاه آبنما به پل (محور خضری- علی زنگی) (محور قاین-پهنایی)، روکش آسفالت به طول ۲۰ کیلومتر در محورهای حوزه استحفاظی شهرستان قاین(روکش آسفالت قاین-پهنایی بطول ۹ کیلومتر،کرغند-بسطاق بطول۵ کیلومتر،گزنشک-کلاته سری بطول۲کیلومتر،خنج-دره باز بطول ۱کیلومتر،بزبیشه-بیهود بطول ۴کیلومتر اجراء شده و احداث دور برگردان شیخ علی-سینیدر در محور قاین-زیرکوه از جمله پروژههای در حال اجراء در حوزه راههای قاین است.
قریشی، تصریح کرد: نجات جان انسانها اهمیت فراوان دارد حتی نجات جان یک انسان نیز برای قشر راهدار مهم است و تلاش میکند همواره راه را برای عبور ایمنی کاربران جاده و مسافران هموار کرده و نوید بخش آرامش جادهها باشد همچنین بعد از بارندگیهای فصل بهار اقداماتی مانند لایروبی دهانه پلها و بستر رودخانهها وتقویت دیوارههای هدایت آب و شانهسازی محلهایی که سال گذشته تخریب شده بود، اقدام شده است.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جادهای شهرستان قاین، گفت: در حال حاضر باتوجه به محدودیتهای اعتباری و کمبود امکانات بخش راهداری، لزوم استفاده بهینه از امکانات در اختیار و تجهیز و تعمیر ماشینآلات راهداری و آماده نگهداشتن آنها و همچنین اتخاذ راهکارهایی جهت اجرای فرآیندها و فعالیتهای راهداری با توجه به میزان اعتبار اختصاص یافته را بیش از پیش ضروری میسازد.
او، در پایان خاطرنشان کرد: مجموعاً ۱۶۱ کیلومتر طول راه اصلی چهار خطه(بزرگراه)، ۱۵۶کیلومتر راه اصلی دو خطه دو طرفه،۳۲۴کیلومتر (راه فرعی درجه۱) ۳۹۸کیلومتر راه فرعی درجه۲ روستایی، ۹۸۷کیلومترراه شوسه و خاکی و فرعی دسترسی (جمع کل راهها:۲۱۸۷کیلومتر) که از این مقدار ۴۷۸کیلومترجمع کل راههای شریانی است.
ارسال دیدگاه